vineri, 8 decembrie 2023

Viaductele de la Sinca Noua,Brasov,15.09.2023

Am tot citit despre cele doua viaducte de cale ferata si tunel: Podul Negru,Podul Ilii,Tunelul Diana, de la Sinca Noua,azi am reusit sa le vad in teren!

Calea ferata Sinca Noua-Valea Homorodului a fost contruita in 1907-1908.Aici au fost contruite cele doua viaducte ,fiind cele mai vechi din tara,viaducte din beton care impresioneaza si azi dupa 100 de ani,prin buna stare a lor,ma refer la pilonii de sustinere ai podurilor ,doar ca pentru acest lucru trebuie coborat la baza lor,ceea ce nu este deloc usor,mai ales la Podul Negru!Calea ferata a fost abandonata in 1940,construindu-se alta cale ferata care sa lege Fagarasul de Brasov.Pe cele doua viaducte le-am gasit relativ usor mai greu e de gasit Tunelul Diana.Acesta trebuie cautat pe langa Manastirea Tuturor Sfintilor(noua)de la Sinca Noua.

Tunelul Diana







Podul Negru



Podul Ilii














aaaaaaaaaaaaaaa


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...