vineri, 15 decembrie 2023

CLABUCETUL AZUGII,29.10.2023

 Clabucetul Azugii ramasese singurul loc din zona pe care nu am reusit sa ajung.Am mai avut o tentativa intr-o iarna cand am ajuns la Susai,am intrat in traseul spre varf dar nu am reusit decat cateva zeci de metri din cauza stratului gros de zapada si nici macar urme nu erau,nu mai trecusera nimeni pe traseu.Asa ca am revenit azi.Ajungem in Predeal, lasam masina in parcarea de langa vechiul hotel Cioplea si plecam la drum.Echipa formata din Ileana,Viorica,Tomi si Marius.E foarte rece ,pe Valea Timisului era depusa bruma pe iarba,cred ca e prima dimineata cu temperaturi negative din acest sezon.Ajungem la Susai,facem o mica pauza aici.Cabana e inchisa pentru renovare dar inca functioneaza barul de la intrare,Asta aveam sa constatam la intoarcere cand era lume aici pe terasa.Intram in traseu TA /BA pe o poteca pietruita foarte frumoasa care de fapt e Drumul lui Ceausescu, care leaga Cabana Susai de Valea Azugii unde era vila lui.Aceasta poteca pietruita facea accesul mai usor de la vila lui la cab.Susai.S-a pastrat destul de bine aceasta alee pietruita pana azi.Ajungem in coborare continua in saua cu o poienita unde Drumul lui Ceausescu  BA coboara in stanga ,noi vom continua spre varf in urcare.Ajungem la o stana in poiana de sub varf iar de aici vom urca panta si in zece minute suntem pe varf.Varful Clabucetul Azugii are 1586m,este modest ca inaltime dar prin asezarea lui ne ofera privelisti senzationale la 360 grade de jur imprejur cu toti muntii din zona: Piatra Mare, Postavaru, Piatra Craiului, Bucegi, Clabucetele Predealului, Baiului, Neamtului .Aici,zabovim vreo doua ore,ne tolanim la soarele fierbinte si-i asteptam pe amicii Ilenei sa ajunga si ei pe varf.Apoi vom cobori spre seara la masina.A fost o zi superba de toamna tarzie in care am facut o drumetie foarte frumoasa ,un loc de vis si o dorinta implinita! Lungimea traseul dus -intors aproximativ 18 km.Nu e un traseu scurt cum ar parea la prima vedere  dar e frumos si lejer!

De mentionat ca acest varf de munte e plin de craterele obuzelor cazute in timpul Primului Razboi Mondial ,ca si Clabucetul Taurului de peste vale,aici s-au dat lupte grele in apararea Predealului ,pentru oprirea inamicului de a trece muntii in Transilvania!



Cabana Susai


Drumul lui Ceasescu




Seuta cu rariste de unde vedem Costila.
Muntii Neamtului
Muntii Neamtului
Aici Drumul lui Ceasescu paraseste muchia.
Urcam pe curba de nivel spre stana.

Stana de pe Clabucetul Azugii.
Piatra Mare
Spre Muntii Neamtului,zona impadurita.
Clabucetul Taurului si Bucegii in ultimul plan.
Bucegi si Piatra Craiului.

Muntii Neamtului .

Postavaru si Piatra Mare
Varful Neamtului 1923m din Muntii Neamtului
Varful Neamtului 1923m si Stevia 1907m.
Varful Stevia 1907m
Valea Unghia Mica,Varful Rosu 1902m, vf.Unghia Mare 1885m.
Varfurile Unghia Mica si Mare 
Piatra Mare

Muchii din muntii Neamtului





Seara la intoarcere la cabana Susai



La Cioplea.Predeal

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...