luni, 4 decembrie 2023

Muntii Baiului ,din Azuga in Sinaia,29.07.2023

 Muntii Baiului i-am cam batut pe multe din traseele marcate dar inca nu am parcurs intreaga creasta intr-o singura tura,asa ca la propunerea mea de a ajunge pe vf.Baiu Mare ,ne-am mobilizat si am decis sa o facem azi.Am luat trenul din Brasov,am coborat in Azuga si am luat-o pe jos spre telegondola ,sa scurtam traseul si timpul.Drum foarte lung pana la telegondola,mai urcasem altadata in 2010 si stiam ca e mult de mers.Ajungem sus si urcam pe Urechea.Aici pe versantii nordici era plin de afine si culegatori asisderea.Urcam mancand afine,Viorica iute de mana reuseste sa culeaga pentru acasa.Lasam vf.Urechea 1705m ,Dutca 1715m si Cazacu 1753m in urma si o luam pe curba de nivel spre vf.Baiut 1826m.De sub vf. Baiut pleaca  Muchia Zamora cu traseu marcat, care urca din Busteni.Continuam si ajungem sub Baiu Mic 1834m,exact deasupra Vaii Zamora.De aici nu mai avem mult pana pe vf.Baiu Mare la prima vedere,doar ca realitatea e alta,distantele reale sunt mult mai lungi decat par in teren.Trecem de Saua Baiului 1774m,ajungem in Muchia Cumpatu  si aici avem surpriza sa vedem un urs care urca spre vf.Baiu Mare.Intr-acolo urcam si noi.Vom face un popas ,sa vedem ce va face ursul ca doar n-o sa urcam cu el..Ne-am asezat jos,am mancat,cu atentie dupa urs.Acesta a disparut undeva dupa un mal.Pe versantul opus era o turma de oi.Asteptam ,ceva trebuia sa se intample.Ne ridicam si ne pregatim de plecare,ursul disparuse.La un moment dat il vedem plecand la vale spre Zamora .Cand incepe sa fuga la vale am ramas cu gura cascata.Asa ceva, ai putine sanse sa vezi  in viata!Am surprins salturile lui in filmuletul de mai jos! S-a tot dus la vale asa ca drumul fiind liber am urcat spre varf.Varful acesta e foarte inselator,are trei varfuri de fapt ,ultimul din ele avand indicator!Primul e chiar perpendicular pe Valea Rea.Urmeaza o mica sea apoi un alt varf,apoi o alta sea de unde ajungem pe varf.Aici gasim o borna din beton,banuiesc ca aici avem vf.Baiu Mare 1895m,fiind cel mai inalt,doar ca indicatorul de varf e mai la vale la vreo 50 m.Bucurosi noi ca am ajuns aici,nici nu banuiam cat mai aveam de mers pana pe Muchia Piscu Cainelui ,pe care urma sa coboram in Sinaia.Am mers de ne-am plictisit pana acolo,urcam si coboram varfuri.In Bucegi ,la Cota 2000 ploua torential,la noi ajung cativa stropi,am avut noroc deocamdata.Trecem pe langa o stana,aici iar avem noroc deoarece in acelasi timp intalnim un grup de ciclisti iar cainii sunt ocupati cu ei ,astfel pe noi ne lasa in pace.Viorica si Marius merg inainte si vor urca si pe vf.Draganu 1771m,eu voi scurta traseul pe poteca de sub varf si vom cobori pe frumoasa muchie Piscu Cainelui.Ploaia e tot mai aproape de noi iar noi mergem spre ea.Ajungem la liziera padurii si aici zaresc pe un fag o multime de pleurotus.Ne-am umplut traista cu bureti si am luat-o la vale prin padure.Partea de sus a traseului e foarte frumoasa,coborare lina pe muchie apoi coborarea devine un calvar.Ajungem in zona unde s-a defrisat padurea.S-au dus copacii la vale cu tractorul si au ramas in urma niste santuri enorme pline de apa si noroi.Panta mare ,prin noroi,deabia am reusit sa coboram,am ajuns jos plini de noroi.Am spalat in rau  noroiul de pe bocancii,apoi am luat-o spre gara ....

A fost o drumetie faina,lunga de circa 30 km,nici nu banuiam lungimea traseului,plina de surprize!











































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...