marți, 6 februarie 2024

Cimitirul Evreesc Neolog,Brasov,6.02.2024

Azi am vizitat Cimitirul Evreesc Neolog,str,Crisan nr.1,adevarat monument istoric prin ceea ce gasim aici.Impresioneaza prin vechimea monumentelor funerare ,doar ca fiind amplasat pe deal in panta, majoritatea lor se inclina ,solul se modifica sub greutatea imenselor  monumente din piatra sau granit in timp.Din cele vazute e cam lasat in paragina,defapt nu prea vad ce s-ar putea face pentru salvarea monumentelor funerare,cateva au cazut.Am gasit acolo o persoana care mi-a dat cateva informatii.

Scurt istoric

Primii evrei s-au stabilit in Brasov in anul 1807.iar in 1826 a fost infiintata Comunitatea evreilor.Numarul evreilor a crescut constant .Daca in 1890 traiau in oras 769 evrei,in 1940 numarul lor era de 6 000.Comunitatea evreilor din Brasov s-a divizat in anul 1877 in evrei de rit ortodox si cei de rit neolog.Evrei celor doua rituri si-au construit propriile lacase de cult si cimitire.

Sinagoga Neologa construita intre 1899-1901pe strada Poarta Schei nr.29 cu cimitirul pe str.Crisan nr,1si Sinagoga Albastra construita pe str,Castelului la nr.64 cu cimitirul pe str,Closca nr.24.








Monument funerar in forma de pian.




































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...