miercuri, 28 decembrie 2022

Pestera Gang din mtii Persani, Holbav,24.09.2022

 Vazusem eu pe google maps o pestera pe o vale in muntii Persani.Ma informez si asa aflu de Pestera Gang de pe Valea Gaunoasa si multe legende care circulau prin zona,cum ca aici ar fi trait o perioada temutul haiduc pripasit pe meleagurile Barsei si care bagase spaima in bogatasii vremii.Aici ar fi fost gasit si impuscat pe malul apei langa pestera!Pe harta e foarte departe de drumul principal ,trebuie parcursa o vale,care numeste Gaunoasa,o vale foarte lunga ,nu stiam ce drum e pe acolo,daca se poate parcurge cu masina.Am plecat practic in explorare !

Am plecat din Brasov,Cristian ,am trecut prin Vulcan de unde am urcat dealul in Holbav.Aici din sosea se vad toti muntii din jur ,mai ales Bucegii in toata splendoarea lor.Am oprit langa o livada parasita si am luat cateva mere si pere,apoi am urcat mai departe.Drumul e asfaltat si foarte frumos ,urca in serpentine prin padura.Am lasat masina la intrare in Holbav si am urcat la Relee pe deal de unde se vede Magura Codlei,Satu;l jos in vale si chiar o parte din Piatra Craiului.Mai trecusem prin Holbav cu ani in urma cu un grup  de amici cand urcaseram pe jos din Vulcan,ajunsi in Holbav o parte a grupului a plecat mai repede spre varful Magura Codlei iar eu,Aurelia si Deni am explorat zona de sub Magura coborand pe nemarcate in Codlea.

Am revenit de la relee la masina si am coborat in centrul Holbavului,apoi inainte pe sosea sa cautam intrarea pe Valea Gaunoasa.Am gasit indicatorul care arata de cel putin 100 de ani deabia se poate citi denumirea.Si am intrat pe Valea Gaunoasa.Surprinzator de bun drumul forestier,pietruit,deci in stare buna,e o singura constructie pe vale,ceva turistic cu casute si pastravarie dar care e privata nu apare pe harta!Am tot mers de ne-am plictisit cred ca vreo 6 km,nu stiu precis.La un moment dat drumul se termina,parcam masina si plecam pe jos.Dau de un podet vechi,trec si merg inainte.Niciun indicator cu pestera,absolut nimic.merg in continuare vreo suta de metri si vad o potecuta in vale.Privesc cu atentie si vad ceva acolo.Cobor si dau vestea cea mare:am gasit intrarea in pestera.Viorica venise pe vale dar nu o vazuse.Asa ca dau alarma si ne adunam toti la gura pesterii.Dezamagire mare:intrarea in pestera e foarte mica si mai curge si raul prin ea.Intru eu prima,explorez,apoi dau de veste ca se poate intra.Viorica intra si o ia inaintea mea,eu filmam,si se retrage ,nu are curaj deoarece se ingusteaza mult galeria,Iese afara.Vine Marius ,o ia inainte ,eu dupa el.Trecem prin galeria ingusta in serpentine prin care curge apa.Gasesc lilieci pe tavan.Apoi dam de o sala mare care da afara printr-un portal mai maricel.Marius se intoarce tot prin pestera,eu urc dealul in panta si ma intorc prin padure unde ma intalnesc cu Viorica ,care ne cauta.Ii arat intrarea in pestera  apoi revin la prima intrare unde apare si Marius.Asteptam sa vina Viorica dar nu mai venea,asa ca intram din nou in pestera.Viorica, la intrarea mare gresise galeria care o aducea inspre noi,urcase o panta in stanga si descopera galeria mare cu portal pe care noi o ratasem.Acum descoperim o sala mare cu o coloana interesanta si multi lilieci.Ne intoarcem tot prin galerie.Deci am facut trei parcursuri de pestera.Multumiti de ceea ce am vazut ne intoarcem acasa,dar dupa ce urcam pe un deal in Holbav unde gasim ciuperci si nuci.












































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...