joi, 29 decembrie 2022

Pe Valea Buzaielului/Ciobanasul la Int.Buzaului,4.09.2022

 Am plecat din Brasov la Intorsura Buzaului la Festivalul de folclor Ciobanasul ,care se tine anual in prima duminica a lunii septembrie.Cu aceasta ocazia am urcat din Acris in Buzaiel si de aici pe Valea Buzaielului pana la terminarea asfaltului circa 7 km,dupa ciuperci,cu Viorica ,Marius si Ghita Maris,noi trei in afara de Marius suntem Intorsureni,mai bine zis din Sita Buzaului !

Alegem varianta Budila, unde vedem ca podul feroviar de pe Tarlung ,ce fusese luat de ape in 2018,e gata.Macar ca a durat ceva ani dar bine ca s-a reconstruit asa ca avem sanse sa mergem la Intorsura Buzaului din nou cu trenul!

Trec prin satul Buzaiel cu emotii,imi amintesc ca veneam aici la rude, copil fiind,bunica paterna era din acest sat se numea Paraschiva Aldea.Noi locuiam dincolo de deal apartinand de Sita Buzaului.Doar treceam dealul ,eram foarte aproape  de rudele bunicii.

Mai ajunsesem cu vreo doi ani in urma cu copiii mei cu masina ,atunci am descoperit marea surpriza ,drumul pe Valea Buzaielului pana aproape de muntele Tatarutu a fost asfaltat !Asa ca acum vor fi surprinsi si concetatenii mei de acest lucru.Vom urca pana la terminarea asfaltului,unde se face o vale la dreapta cu cateva case,apoi vom urca mai sus pana la un podet ,unde e o mare rampa de lemne,sunt multi busteni taiati si o stana in apropiere.Vom lasa aici masina si vom urca prin padurea din partea stanga.

Prin padure ne imprastiem ,ne pierdem unul de altul,apoi coboram fiecare cu ce a cules.Viorica a cules o sacosa plina.Mai sus in padure latrau cainii de la oi ,eu ma tem de caini asa ca am luat-o la vale mai devreme.

De aici am plecat la Intorsura sa vedem si noi Ciobanasul.Am ramas vreo doua ore,apoi am plecat spre casa.Acolo ne-am revazut cu cativa consateni si mare ne-a fost bucuria revederii.Spectacolul a fost frumos ,cu artisti locali dar si cu artisti consacrati precum Veta Biris si altii.

Podul feroviar (noul) de pe raul Tarlung.

Valea Buzaielului.






Ajungem pe malul Buzaului la Intorsura Buzaului .


Filmuletul.



Intre timp ma plimb prin padurea de langa scena festivalului.




Apoi plecam la o pensiune in satul Bradet undeva sus pe deal,deja ne prinde noaptea acolo,unde vom lua cina.Tot aici era organizat un botez,distractie mare,muzica,noi ne-am retras intr-un mic pavilion foarte frumos!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...