duminică, 3 septembrie 2023

Pe Muntele Trescovat,11.05.2023

 In Svinita vom opri pentru a urca pe Trescovat.Parcam masina la intrare in traseu.Caldura mare si vant puternic.Intram in traseu,trecem pe langa o casa al carei proprietar ne da cateva indicatii referitoare la traseu,dar noi nu suntem atenti asa ca vom avea ceva probleme de orientare mai sus in padure!

Urcam pe poteca pe o panta mare prin padure de stejar.Viorica,dupa cum se stie,o ia inainte ,eu dupa ea,si la un moment dat vedem ca a disparut marcajul.Vazand conducta de apa langa poteca am crezut ca suntem pe traseu,dar nu era asa.Am realizat ca nu e bine si am iesit pieptis o mare panta in varful dealului,desi Viorica vroia pe vale!Deci,noi trebuia sa o luam la dreapta in marginea unei poienite pe care sa o traversam si ieseam pe muchia dealului pe care urcam.Noi nici nu am vazut poienita,aici am pierdut marcajul.!

In fine ,am iesit la lumina,Viorica iar prima,ajungem la o fosta gospodarie ,o casa cu gradina si deodata vad marcajul pe copacul de langa casa.Viorica era langa dar nu-l vedea.De acum totul este clar,am gasit marcajul si vom urca spre varf,tot pe muchie de padure,cu stanci,multe flori si tufe de liliac aproape scuturat.Am gasit si irisi galbeni,chiar imi doream sa-i gasesc pe undeva.Urcam printre stanci si ni se deschid frumoase privelisti de sus spre Dunare,e foarte cald,bate un vant puternic,vedem varful Trescovat care pare foarte departe si habar nu avem pe unde duce traseul.Urmeaza o poteca pe curba de nivel,o poteca rupta ,dificila pe panta,vin cative stropi de ploaie si la gandul ca ma prinde ploaia pe astfel de traseu decid sa renunt sa urc pana in varf.Viorica si Marius merg inainte.

Eu plec agale spre vale ,fac multe popasuri,fac filme,foto,gasesc multe flori interesante chiar irisi infloriti,deci ma bucur de natura in tihna,nu doar mergand pe poteca fara sa am timp sa admir ce am in preajma!

Dupa vreo doua ore se intorc si amicii mei de pe varf.Vom cobori impreuna ,de aceasta data de la casa la vale pe traseul marcat pe care l-am ratat la urcare,pe o muchie tare frumoasa cu iarba inalta,muchie pe care odata erau cateva case,marturie stau urmele lor.

Ne urcam in masina si plecam spre Drencova!































Cateva poze de pe varf de Viorica.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...