joi, 13 ianuarie 2022

In Muntii Neamtului pe vf.Stevia,12.07.2020.

 Prima drumetie in muntii Neamtului ,presarata cu peripetii,asa, ca sa fie mai interesanta!Am ales traseul cel mai accesibil ,doar ca Viorica l-a mai lungit cu 10 km,asa,ca sa mai slabeasca ea,oricum nu mai da jos nimic!Deci,in loc sa ajungem cu masina pana la intrarea in traseu, din drumul de pe Valea Azugii,loc marcat cu o cruce si un izvor,noi am lasat masinile la 5 km distanta,la parcarea din intersectia cu Valea Limbaselului,Viorica nu a vrut sa mergem cu masinile,era masina ei defapt.Am mers in urma lor 5 km tot bombanind.Trupa formata din Viorica si Marius,Mugurel ,Dan si eu binenteles.Am inceput urcusul prin padure,traseul fiind marcat.Aproape de iesirea la gol alpin am intalnit un grup de 5 tineri din Bucuresti care se intorceau din urcare ca nu mai vedeau marcajul.I-am cooptat in grupul meu si am urcat impreuna.Toata ziua au stat cu noi si am avut noroc la coborare ca s-au inghesuit in masina si m-au luat si pe mine cu ei,astfel am salvat cei 5 km la intoarcere.Am ajuns in creasta pe un varfulet apoi am continuat pana pe varful Stevia.Mi-au placut mult de tot acesti munti,domoli,cu pajisti alpine cu panorame in toate directiile.La coborare am urmat alt traseu,pe o alta muchie paralela cu cea pe care am urcat,apoi prin padure,unde ne-am cam pierdut ,eram toti imprastiati cautand o poteca la vale.Deci coborarea am facut-o pe nemarcat,asa ca sa fie mai interesanta si a fost chiar palpitanta,tot coboram si nu mai ajungeam in vale.In cele din urma am dat de poteca marcata si in scurt timp am ajuns la sosea.A fost o drumetie frumoasa dar voit lungita cu 10 km de Viorica,in total 21 km.Eu am niste principii in ceea ce priveste drumetia pe munte.Merg pe munte sa observ detaliile lui nu sa fac km cu care sa ma laud la final!In rest foarte frumosi acesti munti,oricand as reveni cu multa placere!


Traseul urmat.

Intersectia cu Valea Limbaselului.


Pe Valea Azugii inca 5 km pana la intrarea in traseu.
Intrarea in traseul marcat spre vf.Stevia.


Trecem pe langa o stana parasita.



Valea Azugii in departare.




Varful Rosu in centru si Unghia in dreapta in departare.


Spre vf.Rosu si vf.Unghia.
Spre vf.Neamtu.






Coboram pe o muchie.Valea Azugii in dreapta si in stanga ,face un unghi de 90 grade chiar la intrare in traseu.Dincolo se vede Clabucetul Azugii,un varf gol inconjurat de paduri.
Postavaru si Piatra Mare in departare.
Valea Azugii spre Piatra Mare.
Muntii Baiului in stanga Vaii Azugii.

Clabucetul Azugii in centru.

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...