joi, 1 iulie 2021

In Ciucas(Dalghiu-Dungu-Tesla),9.06.2021

 Desi de loc sunt din zona,din Vama Buzaului doar un traseu marcat din Ciucas am parcurs cel ce duce la Mana Dracului,asa ca aveam in vedere si traseul de azi,marcat cu CA ,cu plecare din Valea Dalghiului pana in Poiana Teslei.Le propun acest traseu colegilor de drumetie ,Dan P. si Bogdan C.care accepta bucurosi.Plecam la 7 din Brasov ,ajungem in Vama Buzaului ,intram pe Valea Dalghiului .Nu stiam cum e drumul aici,aveam ceva emotii,dar a fost super drumul,e foarte bun,pietruit,aici construindu-se in ultimii ani cateva pensiuni ,vile,etc.Ajunsi la bifurcatia cu drumul ce duce in Zizin traversand dealul ,intalnim un indicator ce ne interzice sa mergem inainte pe vale,cu toate ca drumul e la fel de circulat iar mai sus sunt cateva vile!Ciudat e acest indicator de interzis pe un drum totusi circulabil ,cu vile la 2-3 km mai sus! Totusi,Bogdan se conformeaza legilor rutiere,astfel ca lasam masina si o luam pe jos.Ne bate soarele cu putere in cap ,pe drumul prafuit pe care vom inainta cativa km pana la intrarea in traseu.Rucsacul greu,caldura mare,eu bombanind indicatorul care ma dezavantaja acum foarte mult!Si parca nu erau destule,langa drum era o turma de oi cu o turma de caini,carora li s-a casunat pe noi,iar ciobanul tot cioban,nu a incercat sa-si potoleasca javrele in vreun fel!Intram in traseul abrupt,solicitant in prima parte,altfel foarte frumos cu puncte de belvedere spre stancariile Ciucasului,spre Mana Dracului si Coltii Nitrii.Dealtfel e destul de lung , in total am facut 16 km.Pe traseu am intalnit multe urme ale trecerii ursului pe aici.Deci,e ursarie mare nu gluma!Ajungem sub Tesla,facem un scurt popas sa mancam,in timp ce norii se aduna deasupra noastra.Bogdan intra in alerta,are frica de ploaie,deoarece pe Valea Dalghiului pe o portiune de drum apa sapase santuri adanci si daca veneau apele mari nu se mai putea trece cu masina,asa ca grabim coborarea.La urcare am facut 3 ore ,cam o ora am zabovit pe sub Tesla,apoi am coborat intr-o ora jumatate.La coborare ne-a tras o ploaie torentiala zdravana.Bogdan a coborat in alergare si pana am ajuns noi la drum el a adus masina.Acum n-a mai respectat indicatorul!:))))La 14,30 ne-am urcat in masina si am plecat spre casa.O tura pe munte redusa la o jumatate de zi,asa se intampla cand ai frica de ploaie....Eu nu !









































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...