miercuri, 7 octombrie 2020

In Bucegi pe Valea Gaura,explorand vf.Lancia,23.09.2020

 O drumetie pe Valea Gaura cu Dan si Bogdan intr-o frumoasa zi de toamna.Am lasat masina la bariera de sus unde mai era o masina rosie cu nr de Brasov.Ulterior aveam sa-i vedem pe ocupantii respectivei masini undeva sus langa varful Lancia.Noi am urcat cu intentia de a incerca valcelul din stanga dinspre vf.Lancia din a doua caldare a vaii.In urcare deviem de la traseu la Cascada Moara Dracului apoi urcam mai sus si ajunsi la ingustul canion iar ne oprim si intram in el pana unde se poate.Urcam mai sus si ajungem in a doua caldare.Ne oprim si mancam apoi ne pregatim sa urcam pe valcelul mai sus amintit.Oricat am cautat pe net nu am gasit informatiile necesare care sa ma asigure ca pot urca pe el pana sus.Doar ce am vazut in pozele de pe net(putine) mi-am zis ca e posibil si trebuie incercat.Am luat-o pe valcel la deal dar nu am urcat decat un pic ca a devenit imposibil de urcat.Asa ca am urcat panta din stanga apoi am coborat din nou depasind niste placi imense de piatra netede si destul de mari ca suprafata.Aici am realizat ca valcelul se bifurca ,pana acum habar nu aveam,credeam ca are un singur fir.Acum incepe dilema;pe care fir urcam? Am incercat pe firul din dreapta.Am ajuns la o saritoare de care am trecut.Mai urcam un pic si ajungem la niste blocuri imense de stanca pe langa care se putea iesi deasupra prin dreapta.Am realizat (intuit) ca nu e de urcat pe aici asa ca am revenit la bifurcatia de jos.Aici pe valcel si mai apoi pe firul vaii in aval,pe stanci e un marcaj banda galbena iar pe stanci in locurile mai delicate sunt urme de pitoane ruginite de vreme.Cine,cand si in ce scop le-a pus aici aceste asigurari ?Am urcat pe muchia valcelului si am realizat ca pe aici se poate urca pe partea stanga apoi pe valcelul din stanga(ramificatia valcelului principal).De aici avem o perspectiva a vaii si a versantilor incredibil de frumoasa.Am gasit si flori de colt.La un moment dat a aparut sus printre stanci grupul din masina parcata la bariera.Cu parere de rau am coborat,nu mai aveam timp sa urcam mai sus.La intoarcere am gasit multi hribi prin padure.A fost o drumetie tare frumoasa,o revedere a frumoasei vai Gaura ,poate cea mai frumoasa vale a Bucegilor!






La cascada Moara Dracului.



















Canionul Vaii Gaura.








Iesim in a doua caldare a Vaii Gaura.



Muchia pe care vom urca dupa incursiunea facuta in valcel.
Valcelul pe care vom urca.




Intram pe valcel dar curand il vom abandona si vom urca pe panta din stanga.

Apoi vom cobora iar in valcel .
Urcam pe firul din dreapta ceea ce s-a dovedit a fi un esec in ideea de a urca mai sus.Trebuia pe cel din stanga.
Un obstacol in urcarea valcelului pe fir.
Vedere spre a doua caldare a vaii.

Pe valcel la deal.
Firul din stanga al valcelului.
Obstacolul final.
Vom cobori si vom urca pe muchia din fata.


Marcaj pe firul valcelului.



Urme de asigurari pe stanci.

Ajungem din nou in valcelul principal la bifurcatie.
Valcelul in aval.

Firul din stanga al valcelului.
Firul din dreapta pe care am urcat noi.
Iesim din valcel pe muchie.




























Privelisti de vis de aici .Vedem si grupul din masina parcata la bariera.












Si vedere cu stancariile din zona de pe aceasta muchie inierbata cu flori de colt.











Data viitoare stim pe unde vom aborda urcarea!








Pe aici la deal!














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...