vineri, 16 august 2019

BUCEGI (Horoaba-Avenul de sub Coltii Tapului-Coltii Tapului-Valea Doamnele)11 august 2019

Revin in Cheile Horoabei  a doua oara cu amicii mei Ileana ,Toni si George P,dupa cativa ani ,mai urcasem prin chei in septembrie 2016.Precizez ca e nemarcat acest traseu dar  multi nu stiu acest lucru .Intre timp au aparut unele schimbari in traseu :prima saritoare  acum e asigurata cu lant pe partea stanga ,in 2016 nu era si cu greu am trecut-o,o alta saritoare se poate ocoli pe partea stanga,ceea ce nu stiam in 2016..Ultima scara ,atunci era pozitionata mai corect,ce facea iesirea usoara,acum e varata sub stanci,e scurta ,deasupra stanca e neteda si umeda fara prize,facand iesirea dificila,chiar periculoasa.Cateva zile in urma aici s-a produs un accident ,o fata a cazut ,s-a accidentat si a fost nevoie de interventia salvamontistilor!Iesim din chei ,urcam pe vale si la un moment dat gasim o poteca prin jnepeni pe stanga ce urca spre o poiana .O luam pe potecuta,planificasem de acasa sa iesim mai repede din vale ,nu ca data trecuta,deorece acum caut Avenul de sub Coltii Tapului!Am studiat problema temeinic si sunt convinsa ca-l voi gasi!Sunt nedumerita de ce se numeste avenul de sub Coltii Tapului ,cand el este sub Strungile Mari!Iesim din jnepeni ,ajungem intr-o poiana unde mai jos paste o turma de oi.Intreb ciobanul de aven ,el saracul nici nu stia ce e acela!Urcam pieptis printre niste stanci ,pe urme de animale ,printre jnepeni si la un moment dat se aude un suierat si o pocnitura in jnepenisul de langa noi.George ,vede chiar si o dara de fum ce iese din jnepeni ,fiind mai sus!Facem tot felul de supozitii...mai tarziu aflam de la alt cioban ca arunca ei cu petarde sa sperie ursul.Acela pe care-l intrebasem eu de aven,a incercat sa ne sperie pe noi nu pe urs.Ciobanul e tot...cioban!Urcam mai sus ,poiana se mareste ,are cateva tufe de jnepeni in centru,aliniate,apoi in partea superioara pe o panta apare un grup de stanci.Urcam si deodata ma aflu in fata avenului !Facem un popas,apoi bucuroasa ca l-am gasit urcam direct spre creasta prin jnepeni desi ,la un moment dat inaintam doar in genunchi!Ajungem in creasta Strungile Mari,apoi pe Coltii Tapului.Stancariile de aici le explorasem amanuntit in 2016 ,asa ca acum nu le-am dat prea mare importanta.Din Coltii Tapului coboram printr-un jnepenis pe un valcel in poteca marcata Drumul Granicerilor.De aici vom urma traseul spre Batrana apoi vom cobori pe Valea Doamnele la Pestera.In zona cascadelor  vom abandona traseul marcat care nu trece pe langa cascade,si vom cobori chiar pe vale admirand toate cascadele.care acum sunt cam sarace in apa ,abia ca mai siroieste.De la cascada cea mai mare de jos vom urma drumul de acces la o stana pana la asfalt.Traseul marcat in zona asta e foarte alambicat,aiurea ,trecand peste paraie,cand e apa mare nu se poate ocoli ,nu este nicio punte ,risti sa faci baie la picioare!Deci ,ca sfat util,de evitat traseul marcat ,mai ales la urcare,deoarece ocoleste toate cascadele ,nu se vad din traseu ,ajungi in situatia sa fi deasupra lor fara sa le poti vedea!Cam asta a fost tura de azi!



















































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...