joi, 21 martie 2019

BUCEGI( Valea Malaiesti ),17.03.2019

Dupa cateva amanari din cauze obiective (vreme nefavorabila)a sosit ziua Vaii Malaiesti.La ora 8,30 eram in traseul din Valea Glajariei in formatie completa:Viorica,Marius,Ileana,Tomi ,Dan si subsemnata.Urcam fara coltari ,e un pic de gheata dar nu avem probleme.Ajungem la cabana ,intram la caldurica,eu ma asez langa soba care duduie si imi usuc bluzele ude de transpiratie.Constat ca chiar si geaca de fas e uda sub rucsac.Am o mare problema cu transpiratia la efort ,mai ales iarna.Vare macar e cald,bate vantul,ma dezbrac ...Mancam ,bem ceai cald ,ne echipam si plecam la deal spre hornuri.Nu e poteca formata ,doar cateva urme rasfirate iar pe panta derdelus ,s-au dat la vale pe turul nadragilor.Asa ca e destul de dificil de mers ,recentul strat de zapada e destul de mare si sub el e gheata.Pe panta cea mai inclinata abia ca reusim sa iesim,apoi nu mai avem probleme pana sus sub hornuri.Pe partea dreapta de la baza unor stanci s-au scurs doua avalanse ,dar s-au oprit deasupra potecii.La coborare auzim un zgomot infiorator si reusim sa surprindem vizual ,Dan a reusit sa o pozeze,o avalansa pe peretele nordic al Bucsoiului.La coborare ne punem coltarii inainte de panta mare si asa cu coltari ,Dan si Viorica o iau la vale cu viteza pe fund.Ajungem la cabana ,nu intram,bem un ceai la masa pe jumatate ingropata in zapada,dupa care incepem coborarea ,care acum e mult mai dificila,fiind cald a ramas gheata pe poteca ,zapada topindu-se.La cabana ,aflam ca in Valea Alba s-a gasit corpul unui turist decedat ,si era in curs interventia unui elicopter pentru al scoate din munte.Era un tanar din Giurgiu, neechipat corespunzator,cu un trandafir rosu in buzunar! Inexplicabil ce cauta acolo ,singur,pe o vale alpina expusa avalanselor.A fost gasit chiar pe marginea unei imense avalanse.Pacat ca se intampla astfel de tragedii pe munte care se pot evita daca am fi mai prudenti cand plecam pe munte si niciodata singuri, mai ales iarna.E dat un alt disparut inca din 26 februarie,urca singur la Omu,nu se stie pe ce traseu si care nu e de gasit !

O imensa avalansa peste care trecem.

Aici se vede grosimea stratului de zapada!

La cabana valea e cam intunecata de norii care stau gramada peste munte.

Panta cea mai inclinata si cu gheata sub stratul de zapada recent depus.

Panta cu gheata ce ne-a pus abilitatea la incercare!

Lasam in urma prima caldare.

Doua avalanse destul de scurte.
Cea de a doua caldare a Vaii Malaiesti.
De aici pleaca traseul pe Brana Caprelor spre vf.Bucsoiu.

De aici se vede bine Brana Caprelor pe Bucsoiu.

Urcam spre a trei caldare a vaii ,spre Hornurile Malaiesti.

Ajungem in caldarea de sub hornuri.Nu se pune problema de a urca prin horn,nu avem timp si nici echipament corespunzator,asa ca ne multumim doar sa le admiram de aici!Adica de mai sus,vom urca pana la baza lor.

Aici ne oprim,facem poza de grup si apoi la vale!