joi, 7 martie 2019

CLABUCETUL BAIULUI(Vf.Grecului si Leuca Mare),3.03.2019

O dimineata geroasa de inceput de martie,se anunta o zi cu soare.Plecam din Brasov mai tarziu ca de obicei avand de facut un traseu mai scurt,adica la ora 8.In formatie completa ajungem in Azuga,parcam masina in fata garii,traversam calea ferata si intram in traseu marcat TG ce face legatura intre Azuga si Cabana Diham.Tinta noastra sunt varfurile Grecului si Leuca Mare din Muntii Clabucetul Baiului.Pe prima portiune ne ingheata mainile apoi urcand ne incalzim iar pe traseu avem parte de soare.A nins de curand ,stratul de zapada recent depus nu ne pune probleme,mai ales ca sunt cateva urme ,a mai urcat cineva  recent.Ajungem in Saua Grecului si ramanem uimiti de ceea ce vedem.Privelisti unice spre vf.Grecului si Bucegi iar in dreapta vf.Leuca Mare.Ajunsi in Saua Grecului,1385m, urcam pe urme direct spre varf.Traseul marcat pe care am urcat continua pana la cabana Diham pe sub vf.Grecului,dar pe aici nu a trecut nimeni ,nu sunt urme.Noi urcam direct pe vf.Grecului,1432m.Aici ne ia in primire un vant teribil.Facem poze apoi cautam un loc ferit de vand ptr.un popas,coborand un pic pe Muchia Lunga.Coboram de pe vf.Grecului in Saua Grecului de unde urcasem.Cand urcam noi pe vf.Grecului nu se vedea nicio urma spre vf.Leuca Mare,acum insa cineva coborase de pe varf,deci aveam o urma spre varf.Urcam pe vf.Leuca Mare,1442m prin valuri de nameti formati de viscol,iar ajunsi sus ,privelistile parca le intrec in frumusete pe cele de pe vf.Grecului.Absolut fantastic.De aici vedem:Bucegii,Baiului,Neamtului,Piatra Mare,Predeal,Postavaru,Magura Codlei,si un pic din Piatra Craiului.Avand timp suficient la dispozitie ne permitem sa mai zabovim aici si apoi cu parere de rau coboram agale spre Azuga.A fost o tura frumoasa si datorita faptului ca era o premiera pentru noi toti,niciunul nu ajunsesera inca aici!Un munte cu inaltimi (varfuri) modeste dar prin amplasarea lor ofera privelisti spectaculoase spre toti muntii din zona !


























































2 comentarii:

  1. Totul arata foarte frumos: munti inzapeziti pe vreme insorita.
    Multumim pentru acest articol.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu mult drag.Ma bucura faptul ca munca mea nu e in zadar,ca pot veni cu informatii utile despre trasee montane si cu imagini din superbele locuri in care ajung si eu!

    RăspundețiȘtergere

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...