marți, 26 martie 2019

MUNTII BAIULUI (Vf.Cazacu),24.03.2019

O tura pe o vreme rece dimineata dar insorita,in care ne-am luptat cu vantul pe toata Muchia Urechea ,dar mai ales pe vf.Cazacu.Am urcat pe partia Cazacu ,pe zapada inghetata ,dar cu coltarii pe bocanci nu am avut probleme.Asa inghetata era zapada ca nici betele nu faceau priza,alunecau pe deasupra zapezii.Ajunsi sus am urcat pe Culmea Urechea pe traseul marcat, batuti de vant mai ales din spate ceea ce ne facea urcarea mai usoara.Sub vf.Cazacu ne-am oprit sa mancam pe un petec fara zapada mai ferit de vant dar si aici mai trecea cate-o rafala cu zapada .Atat de tare batea vantul ca antrena particule inghetate de zapada de ziceai ca ninge.Urcam apoi la crucea de pe vf.Cazacu care deabia se mai tine imbinata,in bataia vantului.Facem poze si plecam urgent la vale.Eu de obicei port geaca de vant la mine chiar daca nu am stricta nevoie de ea.De data asta nu am luat-o.Simteam cum intra vantul prin geaca de puf.Noroc cu Tomi ,el avand o geaca cu puf mai groasa ,mi-a dat mie geaca lui de vant.Aratam cam naspa dar mi-a prins tare bine!Coboram la telegondola si singura solutie era sa coboram pe partia Sorica,ceea ce am si facut .Coborarea a fost usoara,mai ales ca zapada se mai inmuiase si veneam la vale ca pe schiuri.La baza ei deja zapada era topita pe o portiune destul de mare.Cativa schiori se mai dadeau la vale pe ambele partii.Am ajuns foarte devreme in Azuga ,am sarit in masina si acasa la Brasov.Formatia a fost completa ca de obicei:Viorica,Marius,Ileana,Tomi si cea care scrie postarea!

Pe partia Cazacu.Pentru prima data urc pe aici,e destul de lunga si alambicata .
Clabucetul Taurului si Clabucetul Azugii.In departare Piatra Mare.
Apar si Bucegii printre copaci.


Muntii Neamtului.
Cele doua Clabucete separate de Valea Limbasel iar pe fundal Piatra Mare.
La iesirea de pe partia Cazacu.
Pe portiunea finala a partiei Cazacu,vedere spre vf.Urechea.

Plecam la deal pe Culmea Urechea.
Vedere spre Muntii Neamtului.






Varful Cazacu in centru ,tinta noastra de azi!





Pe vf.Cazacu,vedere spre Culmea Petru-Orjogoaia si Muntii Neamtului in stanga.


Varful Cazacu 1753 m.
Am prins norul in cadrul crucii !




De pe Culmea Urechea spre cele cinci varfuri :in stg.Vf.Cazacu 1753m,Vf.Dutca pe culme,apoi spre dreapta Baiutu, vf.Baiu Mic si Baiu Mare 1895m.

Varful Urechea 1715m.





Partia Sorica.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...