vineri, 22 iunie 2018

Pe Zaganu in Ciucas,17 iunie 2018.

Azi ,duminica 17 iunie ,am plecat spre Cheia sa urcam pe Zaganu,deoarece nu am ajuns inca acolo.Intram in traseul marcat vizibil din sosea ,trecem printr-o frumoasa padure de brad ,traversam un parau apoi un drum forestier si incepem sa urcam prin padurea de fag .Aici,surpriza placuta! Gasim hribi uriasi pe care-i culegem si-i ascundem intr-o poienita sa-i recuperam la intoarcere.Urcam prin padure pana pe o culme unde se schimba directia de mers spre stanga.Pana aici se zice ca am venit pe Piscul Turistului.Mergem tot pe culme si traseul se bifurca ,la dreapta spre Valea Stanii.De aici urcam pieptis pe Piscul Ursului pana in Poiana Zaganu unde gasim stana parasita.Nu degeaba i se spune Piscu Ursului ,am gasit urmele lui prin alunecare dupa ploaie pe acest drum.Urcam in continuare ,iesim pe sub stancariile Zaganului  intr-o sa cu indicatoare ,de unde se desprinde un alt traseu spre Valea Stanii prin Paraul Sterp marcat cu TA.Urmam traseul de creasta ,urcam pe un jgheab stancos pe o muchie unde gasim flori de colt dar ne cam strica bucuria ploaia care vine peste noi,dar care se retrage la fel de repede.Coboram prin Poarta de Arama ,apoi trecem de zona asigurata cu niste cabluri periculoase (se desfac firele din cablu si ne putem rani grav daca nu suntem atenti),e mai periculos cablul decat pasajul ,parerea mea!Ajungem intr-o alta seuta, plina cu flori ,un loc superb cu cateva stanci in jur usor de catarat si de explorat,asa ca eu iau decizia de a ramane aici si a explora stancile in timp ce Viorica si Marius vor urca mai departe pe vf.Gropsoarele.Cativa ani in urma am urcat si eu pe Gropsoarele si pe stancile ei ,asa ca acum prefer sa explorez zona aceasta.Pana se reintorc ei ,eu explorez doua stanci.Vin si ei pe cea de a doua stanca unde abunda tot felul de flori dar mai ales floarea de colt care aici formeaza frumoase buchete.De aici spre intoarcere ,spre Zaganu,vad o stanca imensa pe care se poate ajunge relativ usor pe o creasta lunga si ascutita.Decid sa urc apoi vine si Viorica.Aici am descoperit raiul pe pamant! Varful stancii era plin de iarba inalta si flori de toate culorile si buchete de flori de colt.Ne-am apucat de treaba (de pozat)Marius ne striga de jos sa coboram....se plictisise acolo singur si incepuse coborarea pe sub stanca ,,noastra''care era deasupra zonei expuse,asigurata cu cabluri.Am coborat si noi ,cu parere de rau ,dar n.avem ce face ne asteapta o coborare lunga pana in Cheia.In padure ne-am recuperat hribii,si am plecat spre Brasov.Pe sosea veneau perdele de ceata,negura ,de nu mai vedeam soseau.Plouase puternic prin jur,pe Bratocea,vf.Ciucas,Muntele Rosu,Grohotis,Sacele,Brasov,doar pe noi ne-a ocolit ploaia ,am fost deosebit de norocosi azi .A fost o tura faina,interesanta,inedita prin atatea flori de colt pe care le-am putut admira acolo sus pe stanci!




















































































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...