sâmbătă, 17 iunie 2017

In Piatra Mare (pe muchia dintre Valea Chivei si Valea Pojarului),14 iunie 2017.

O tura de explorare in masivul Piatra Mare.Din Valea Chivei am urcat la niste stanci cu grota (pana aici urcasem in toamna trecuta).De la stanci am urcat pe muchia salbatica  pana am ajuns in traseul marcat BA ce leaga Pestera de Gheata de Bolnoc.Am coborat la cabana Sava ,apoi am ajuns in poiana de deasupra cartierului Baciu din Sacele.Din Baciu pe la Ramada ,peste pod pana in Darste.Cu colegul de drumetii Gica C.

Noua cabana construita pe amplasamentul  celei vechi la intrare in Valea Chivei.

Aici pe Valea Chivei suntem informati de un indicator amplasat pe un copac ca suntem in interiorul unei proprietati private unde accesul este interzis.Proprietarii vad ca taie padurea si cara copacii cu camioanele.Unde vom ajunge peste cativa ani ?
La locul de popas.Masa s-a deteriorat mult fata de anul trecut,iar gunoaiele stau ascunse in tufe .in saci.
Mai mergem un pic si ajungem la bifurcatia vaii la un podet.Noi intram pe firul din stanga si mai mergem cateva sute de metri ,de unde urcam pieptis la un grup de stanci .

Grota din stanca.Deja podetul amenajat s-a prabusit in vale cu masa cu tot.Se vede ca nu mai urca nimeni aici, a fost abandonata de cei ce au facut amenajarile si veneau aici sa petreaca cateva ore in linistea muntelui.
Cele patru navete cu sticle de bere au ramas ,marturie ca omul a trait aici ,candva....

Si cele doua  scaune de automobil au ramas aici pe vesnicie....
Urcam pieptis printre cele doua stanci printre copaci cazuti si clopotei abia infloriti.

Ajungem pe stanca cu grota de unde se deschide o priveliste unica spre vf.Pietre Mari si culmile ce ne separa de el.

Stanci ciucate ca infatisare pe o culme salbatica spre varful Piatra Mare ,pe unde chiar vreau sa explorez intr-o zi.
Postavaru.
Valea Chivei(ramificatia din stg) cu o stanca de unde am urcat noi.

Urcam pe a doua stanca cea din stanga privind in vale.

Lasam stancile si urcam pe o muchie inierbata plina de flori.
Surpriza placuta sa gasesc o planta pe care chiar o cautam ,n-o intalnisem inca,Dumbravnic( Melittis melissophyllum).
De aici incepe adevarata aventura ! Urcam tot pe muchie pe niste pante foarte mari cu abstacole naturale (copaci doborati de vant)...Gica are inselatoarea idee ca putem iesi in stanga la izvorul de langa cabana Sava de pe Bolnoc.Ii explic ca nu se poate asa ceva deoarece se interpune valea Pojarului cu cateva ramificatii mai sus .Sunt sigura de acest lucru ceea ce se adevereste pana la urma,asa ca singura varianta este sa urcam in continuare pana intram in traseul marcat BA ce leaga Pestera de Gheata de Bolnoc.La un moment dat imi strafulgera ideea de a ne intorce dar a cobori aceea muchie e practic imposibil,asa ca nu avem de ales si urcam in continuare.

Apare o ,,ferestra''printre copaci prin care  vedem stancile de la Pestera de Gheata.
Varful Gatul Chivei .

Urcam ,mai hotariti decat la plecare cu gandul ca ne apropiem de traseul marcat.
Apar multe stanci pe muchie, pe unele le urcam, pe altele le ocolim....

Aici apare din nou o ,,fereastra'' ,spre oras de data asta,eram deasupra Vaii Pojarului si se vedea culmea spre Bolnoc.Deci eram aproape de a iesi la lumina.

Se vede orasul de aici.

Am ajuns in poteca traseului marcat BA ce vine de la Pestera de Gheata.Aici explorarea ia sfarsit si vom cobori in oras pe poteci stiute si sigure!

Traseul a fost degajat de copacii doborati de vant dar cei ce au muncit aici au uitat sa dea placuta jos !!!!!!!
Iesind din padure in poienita am gasit mai multe specii de orhidee.
Cephalanthera  damasonium.
Traunsteinera globosa.
Traunsteinera globosa si o insecta.

Gymnadenia conopsea.

Cabana Sava .
Tanacetum corymbosum.
De la cabana Sava ajungem in poiana de deasupra cartierului Baciu din Sacele de unde vom cobori in Darste.

Baciu (Sacele).
Pe pod in Darste.Aici se incheie tura noastra de explorare in Piatra Mare.