joi, 25 mai 2017

Intorsura Buzaului -Dealul Frumos-(Ciumernic)Sita Buzaului.23 mai 2017.

Sfarsit de mai,inceput de iunie,e vremea florilor pe dealurile copilariei mele din Intorsura Buzaului.Dealuri cum nu am vazut in alte parti si am cam umblat  prin lumea larga ,cu ierburi inalte unduindu-se in bataia vantului,colorate de miile de floricele in cele mai diverse nuante,cu privelisti spre lantul muntos al Carpatilor  de Curbura ce inchid ca un zid spre sud si est depresiunea Intorsura Buzaului.Dar surpriza zilei au fost miile de orhidee de pe Dealul Frumos,deal ce desparte Intorsura de Sita Buzaului,pe care l-am trecut de  multe ori scurtand drumul spre casa.Casa parinteasca aflandu-se pe o vale inconjurata de paduri la o distanta de 8 km,distanta pe care am parcurs-o de mii de ori in cei patru ani de liceu ,adica 16 km zilnic pe jos in toate anotimpurile,iarna la temperaturile scazute era cel mai greu...De la gara am traversat orasul ,am trecut raul Buzau si am inceput urcusul prin iarba plina de flori.Am ajuns la casa parinteasca unde acum locuieste fratele meu,am mancat  si apoi ne-a adus la gara nepotul meu!Trebuie sa mentionez ca recent a fost asfaltat drumul din sat pana la soseaua principala DN10.

Int.Buzaului in cateva imagini.

Anacamptis orchio,cea mai des intalnita orhidee de la noi.Aici in numar coplesitor de mare.

Se zareste varful Ciucasului printre cei doi copaci.
Vom traversa o padure de brazi ajungand in varful dealului.
La iesire din padure auzim un cuc strigandu-si numele ,ies atenta printre crengi si reusesc sa-l surprind intr-un brad uscat.Iese si Gica de dupa brazi ,asa ca cucul zboara si nu mai are ce poza...
Vedere spre Ciucas.
Ne continuam drumul pe muchia dealului.

Intorsura Buzaului.

Barcani ,cu ultimele case si dealul ce-l desparte de  Zagon.
O mica plantatie de brad si larice.
Manastirea din Sita Buzaului.
Sita Buzaului,iar in stanga departe dealurile din Barcani.

Sita Buzaului.

Aici in varful dealului au aparut cu cativa ani in urma doua case.In stanga am dat de niste caini,asa ca ne-am intors inapoi si am trecut de ele pe partea dreapta ,pentru a ajunge de cealalta parte pe unde trebuia sa coboram.Trecand de ele am vazut ca defapt acolo era o stana.
De aici vom cobori in sat si vom parcurge valea din imagine numita  Valea Popii.De aici putem admira Ciucasul .

Gasim cateva frumoase exemplare de Cephalanthera longifolia.