miercuri, 21 septembrie 2016

BUCEGI (Piatra Arsa-Portita Caraimanului),15 sept.2016

Zi frumoasa de septembrie,cel putin asa se anunta de dimineata dar pana am ajuns pe platou pe Transbucegi se adunau norii de te miri de unde ,ca pana am ajuns la cabana Caraiman nu mai vedeam varful Caraimanului.E a doua oara cand plec spre Portita Caraimanului,acum de la Piatra Arsa impreuna cu Viorica si Marius.Prima data am urcat in toamna anului 2014 cu Deni si alti amici prin Valcelu Inspumat si Valea Spumoasa.Atunci am ramas uimita de salbaticia si spectaculozitatea locului,dar acum imi face o deosebita placere sa revad Braul si Portita Caraimanului,niste locuri absolut fantastice ,cuvintele nu pot exprima frumusetea lor.De la Piatra Arsa ne-am indreptat printre uriasii jnepeni spre Cantonul Jepii Mari,canton inchis ,abandonat ,in stare de degradare.Pacat ,deorece e asezat deasupra abruptului cu o panorama de vis.Apoi am urmat traseul spre cabana Caraiman.In apropiere ne-am abatut din traseu spre marginea platoului pe niste stanci ,pe care binenteles ca ne-am cocotat.Am gasit palcuri de rhododendroni infloriti.Am coborat pe Valea Jepilor portiunea abrupta cu lanturi apoi am intrat pe abia vizibila poteca din Braul Portitei.Dupa cateva minute ne apropiem de un card de capre negre care speriate ,cateva o iau la deal ,celelalte la vale.Ajungem in Saua Tarla Berbecilor,unde facem popas ,mancam ,ne odihnim cateva minute,eu urc sus pe coama unde la cativa metri dau de doua capre.Revin ,apoi decidem ca eu si Viorica sa mergem pana la Portita Caraimanului iar Marius sa ramana aici cu Mita.Fara rucsaci,zburdam pe sub stanci si deasupra abisului Vaii Spumoase ,pe unde urcasem eu in urma cu doi ani.Viorica e dea dreptul coplesita de peisaj ,de abisul de sub poteca de langa Portita.Aici avem un cablu de siguranta pentru a trece un pasaj periculos.Ajunse in Portita ,facem la repezeala cateva poze si ne intorcem in viteza inapoi,Marius ne urmarea cu binoclu si ne mai striga din cand in cand.Dus ,intors cu poze si momente de axaltare in fata peisajului am facut cca.40 min.Ajunse in Saua Tarla Berbecilor,facem cateva poze de grup si apoi facem cale-ntoarsa ,urcand portiunea dificila pana la Cabana Caraiman ,apoi plimbare pe platou sub vantul rece de toamna pana la masina ,la Piatra Arsa.



 Piatra Arsa.
 Traseu ce duce spre Furnica.

 Spre Cantonul Jepii Mari.
 Cantonul Jepii Mari.
 In centru in al doilea plan varful Claia Mare.
 Pe platou spre Babele.

 Vedere spre Caraiman cu Braul Portitei pe care vom merge noi .






 Poteca din Valea Jepilor,vizibila de aici.
 Aici se formeaza cascada din Valea Jepilor.



 O vedere superba a Braului Portitei.
 Faimoasa cascada a secat .


 Valea Jepilor.Un traseu care mi-e tare antipatic!

 La Cabana Caraiman.

 Pe acolo vom cobori si vom urca .








 Aici ajungem si intram pe poteca din Braul Portitei.Traseu nemarcat !
 Valcelul pe care data trecuta am coborat direct pentru a scurta din traseu.

 Frumoasele Caraimanului.Am fost norocosi sa vedem doua carduri de capre ,in total cred ca vreo 15.

 Vedere spre peretii stancosi spalati de apele cascadei Caraiman ,acum fara apa.







 Viorica si Marius in Saua Tarla Berbecilor.
 A trebuit sa impart bucata de friptura la cuptor cu Mitza.O atata mirosul de usturoi ,probabil.
 Prelungirea Vaii Spumoase in amonte de Braul Portitei.
 Ce avem noi aici? Doua capre negre la doi pasi de mine !S-au speriat ele dar un pic si eu..

 De aici se vede foarte bine Portita Caraimanului  si poteca ce duce la ea pe Braul Portitei chiar la baza peretilor stancosi,cand treci pe acolo ,te simti oarecum ,,prins'' intre stancile imense si abruptul din Valea Spumoasei ca intr-o capcana !
 Varful Inflorit.
 Busteni si Muntii Baiului.
 Valea Spumoasa.


 Valea Spumoasa in amonte de Braul Portitei.Pe aici se poate urca sus la cruce,dar nu  oricine!




 Valea Spumoasa.Pe aici am urcat in 2014,tinandu-ma de smocurile de iarba !


 Vedere spre Claia Mare si Claita.Tot in 2014 am urcat printre ele ,pe Valea Seaca dintre Clai,o vale alpina nemarcata ,ingusta ,cu pasaje dificile.In Seaua dintre Clai am intrat pe Braul lui Raducu pe care am coborat in Valea Jepilor.

 Am ajuns la Portita ,dar mai avem un pasaj de trecut cel cu cabluri.

 Viorica evita sa se uite in vale ...
 Abisul de sub Portita Caraimanului.







 Si pentru ai da curaj Vioricai ,fac cateva figuri ..:)))




 Ne-am intors in Seaua Tarla Berbecilor,unde ne-am reintregit grupul ,apoi plecam spre Piatra Arsa...Ne asteapta urcusul nesuferit ,cu cabluri ,pana la cabana Caraiman apoi plimbarea pe bulevardul (platoul)Bucegilor.

























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...