marți, 3 mai 2016

Postavaru (Pestera de Lapte-Cabana Postavaru-Poiana Trei Fetite-Muchia Cheii),17 aprilie 2016.

O tura in Postavaru cu Viorica si Marius.Am lasat masina langa o veche cariera si am urcat pe traseul Punct Albastru pe Valcelul Schmautz trecand pe la Pestera de Lapte pana la cabana Postavaru.De aici pe marcaj BG pana in Poiana Trei Fetite pe Muchia Cheii.Am parcurs o parte din muchie spre Cheile Rasnoavei unde am facut un popas.La coborare de la cabana Postavaru am urmat traseul CR pana la masina jos in Poiana Brasov.Plecand tarziu de acasa ne-a prins noaptea pe drum ,asa ca am admirat Brasovul noaptea de la Belvedere.Prima data cand ne plimbam pe Muchia Cheii ,o vazusem de sus din varf cu alte ocazii.

Vechea cariera si intrarea in Valcelul Schmautz,foarte abrupt in prima parte.
Valcelul Schmautz.
Stancariile din Valcelul Schmautz.


Poteca spre Pestera de Lapte.

O vedere superba de langa Pestera de Lapte.Poiana Brasov si Piatra Craiului in departare.

Viorica in pin pentru a vedea mai bine in departare.:.
Zoom la Poiana Brasov.
Cat am intrat noi in pestera Mita s-a retras la racoare.
Pestera de Lapte;foarte umeda,pietrele s-au acoperit cu un strat foarte alunecos,Viorica a facut un salt mortal spre mine ,daca nu eram pe faza s-o prind ,cadea destul de rau.

Aproape de culmea unde se unesc mai multe trasee spre Postavaru.


Traversam partiile de schi.
Trecem pe langa lacul artificial si urcam spre cabana Postavaru.

Nu ne oprim la cabana si plecam mai departe pe poteca ce intra in padurea de brazi traversand limba de zapada din poza de mai jos.

Cautam marcajul BG,pe care vom ajunge in Poiana Trei Fetite.
Bucegii se vad foarte bine azi de aici.
O anexa a cabanei.



Intram in traseul BG,o poteca prin padurea de brazi foarte frumoasa si usoara.
Intalnim o intersectie de trasee,mai bine zis ramificatii ale traseului ce duc in vf.Cristianul Mare si vf.Postavaru.Noi vom merge inainte spre Poiana Trei Fetite.



Ajungem in Poiana Trei Fetite,asezata pe Muchia Cheii si din care traseul BG coboara pe partea cealalta a Postavarului spre Saua Calului si mai departe spre Timisu de Sus si Poiana Secuilor

Lasam micuta poiana si mergem pe culme la vale,fiind foarte curiosi cum arata .
Viorele albastre si albe.Albe n-am vazut pana aici.


Pe Muchia Cheii inspre Poiana Trei Fetite si vf.Postavaru,ramase in urma noastra.
Apare o fereastra printre copaci si putem vedea de aici masivul inspre Valea Cheisoara,Avenul cu Groapa de Aur,etc.Mai departe Mtii.Poienii si Rasnovul.

Aici facem popas pentru masa.Marius ramane apoi aici ,eu cu Viorica coborand mai departe pe muchie.Mita sta pe ganduri sau poate motaie...




Vedere spre Bucegi.



Urmeaza niste stancarii abrupte ,coborand vertiginos apoi urcand iar printre stanci sus in culme.Gasim aici tufe de Liliac salbatic (Daphne mezereum),ce emana un parfum ametitor de puternic.




De aici privelistile sunt surprinzatoare .
Timisul de sus si culmile spre Poiana Secuilor.
Predeal.


Liliac salbatic(Daphne mezereum).

Iar in Poiana Trei Fetite la intoarcere.
Trecem pe la cabana din nou de unde vom cobori in Poiana Brasov pe marcaj CR,ceea ce a fost o mare greseala pentru noi,fiind un traseu greu ,urat ,in serpentine,care traverseaza partiile de multe ori,se pierde marcajul,sunt multi brazi cazuti in poteca ,confundandu-l cu cel CA pe care mai urcasem si care mi s-a parut mult mai frumos.
O vedere spre Bucegi pe seara de la cabana Postavaru.Batea un vant puternic acum, aici ,iar la cabana nu mai era aproape nimeni decat un card de caini care ne-au latrat la apropiere.



In padure mai jos de cabana,gunoaie aruncate in rapa.


Cred ca era mai bine sa fi urmat traseul acesta ,daca stiam cum e cel marcat cu CR,dar nu aveam cum sa stim ca nu mai facusem acest traseu.







Trecem pe langa Prapastia Lupului dar nu vedem nimic din cauza copacilor.Jos sunt niste stanci imense.






A rasarit luna langa turla bisericii.
Trecem pe langa cladirea ce imita castelul Bran ,obositi ajungem in final la masina si plecam spre casa.
Brasovul, de la Belvedere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...