miercuri, 18 mai 2016

In Muntii Baiului la narcise,15 mai 2016.

Tura programata din timp de urcat in muntii Baiului la mijloc de mai cand infloresc narcisele .Eu mai fusesem cu doi ani in urma ,acum vin cu Viorica si Marius.Pentru ei e prima urcare in Baiului.Plecam din gara Sinaia unde lasam masina ,intram pe Valea Rea si urcam ,urcam....Uitasem cat e de lunga Valea Rea,ca de rea nu era chiar asa cum am gasit-o acum.Dezastru la fata locului !Apele au surpat  pantele muntelui  si au dus totul in vale,nu mai exista poteca ,doar santuri adanci de pana la 2 metri.In fine ,ajungem si uitam de lungimea vaii si de bolovanisul din cale ,la privelistea ce ne apare ;narcise gingase,inmiresmate ,unduite de vant pe pantele ametitoare.Viorica e exaltata.Traversam un valcel dificil de curand surpat si cu atentie marita iesim pe cea de a doua culme cu narcise.Aici facem un popas pentru masa si poze.Plecam apoi direct spre culmea Cumpatu de pe care vom cobori prin padure pe o poteca apoi intram pe un drum forestier care traverseaza doua vai ,ceea ce -mi parea suspect.Data trecuta coborasem pe ploaie nu eram prea atenta fiind cu un grup mare ,dar acum parca mergeam prea mult pe drumul forestier pe curba de nivel si prea multe vai traversam.La un moment dat am realizat ca mergem prea departe ,ne distantam de Sinaia ,asa ca am gasit o poteca ce cobora din drum si am incercat sa iesim din padure .Am iesit intradevar ,dar aproape de Poiana Tapului intr-o poiana mare.Din poiana asta nu stiam pe unde putem iesi la calea ferata .Am intrebat pe cineva care pazea o constructie noua ,ne-a indicat un podet ,am traversat calea ferata si am luat-o pe potecuta pe langa ea inspre Sinaia.Si am tot venit pana am ajuns la un grup de case ,am traversat din nou calea ferata si am intrat in sosea  spre Sinaia.Ne-a prins ploaia pe culmea Cumpatu iar  drumul forestier era plin de noroi si baltoace ,drum folosit recent de  tractoarele incarcate cu busteni.La 19,30 seara am ajuns in Sinaia la masina ,destul de obositi dupa atata drum ,dar multumiti .




 Valea Rea nu-si dezminte numele !


 Vom traversa torentele mai sus.








 Iris ruthenica.



 Valea Rea vazuta de sus.



 In stanga varful Baiu Mare.N-am mai ajuns acolo deoarece am plecat tarziu de acasa iar vremea era imprevizibila.

 Gentiana verna.

 Bucegii.
 In departare ploua,ploaie ce a venit spre noi ,ne-a plouat un pic.




 Culmea si vf.Cumpatu.
 Varful Baiu Mare.






 Primula halleri.
 Aici arata bine drumul,erau portiuni ca nu stiam pe unde pot ocoli baltoacele.Mai jos, traseul urmat in aceasta drumetie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...