sâmbătă, 7 februarie 2015

Postavaru(Piscu Lung)1 feb.2015.

Tura prin Postavaru plecand din cartierul Noua-Brasov ,pe un traseu nou pentru mine cat si pentru Liviu,pe Piscul Lung ,marcat cu TG ce ajunge in Culmea Crucuru Mic.Mai avusesem o tentativa de a urca pe acest traseu cu ceva vreme in urma dar era acoperit cu gheata si am renuntat.Acum i-a venit vremea ...Mai jos am marcat cu rosu traseul facut.Deci plecand din Noua,am urcat pe Piscul Lung ,apoi Crucuru Mic ,am coborat pe Kermen de unde am ajuns in Valea Putreda si apoi prin Valea Plopilor inapoi in Noua de unde plecasem initial,asa ca am inchis cercul.De mentionat ca doar cu o zi in urma in Brasov a batut un vant puternic care a smuls din radacini multi copaci ,ceea ce se va vedea si in pozele ce vor urma.

 Intrarea in traseul marcat pe Piscul Lung,intr-o poza din alta tura,din str.Valea Plopilor.
 Prima parte a traseului destul de inclinata .
 Aici se face un cot de 90°spre stanga.

 Inainte pe traseu,urcus sustinut alternand acum si cu culmi inguste line .



 Un alt urcus ca apoi sa coboram....





 Frumos traseu ,voi reveni cu siguranta si la vara!

 Zoom la Noua.





 Obstacole naturale in poteca,numai bune de antrenament.

 Liviu a ridicat copacul ,smucindu-l prea tare s-a rupt in bucati.:)))
 Ultimul urcus ce ne scoate in Culmea Crucuru Mic.



 Copacul cu ureche de elefant .:)))
 Inca un pic si suntem in culme.
 Pe Culmea Crucuru Mic.
 Aici se intalnesc doua marcaje,TG pe care am urcat noi si  BA ce vine din Darste si care duc in Postavaru.De aici traseul imi este cunoscut l-am parcurs si altadata.





 Urcand sustinut prin Crucur suntem invaluiti de o ceata deasa spre bucuria mea ,ceata ce o asteptam demult ca efect special al fotografiilor.

 Culmea asta e foarte spectaculoasa cu urcusuri printre stanci ,asa ca profitam de relief si ceata din plin.



 Pe alocuri TG a fost acoperit cu vopsea alba.
 Urmele traseului unui eventual concurs.









 Cu cat urcam ceata e tot mai deasa.

 Copaci spintecati,rasuciti de vantul de acum doua zile.




 Ajungem intr-o sa unde apare marcajul CG ce vine din Valea Cetatii pe culmea  Kermen,pe care vom cobori si noi.


 Aici se aduna traseele ce urca in Postavaru;TG din Piscul Lung,BA din Darste si CG din Kermen.
 Pe CG vom cobori azi.


 Multe ciudatenii ascunde padurea !

 Coboram pe traseu si ajungem pe o stanca numita Amvon.Acum fiind ceata nu vedem nimic de aici,altfel ofera o panorama de vis.

 La Amvon.



 Inca doua stanci vecine cu Amvonul,apoi urmeaza o coborare groaznica mai ales acum ca exista si ceva gheata aici.





 Alta coborare mai accentuata.

 Si ajungem in Drumul forestier pana unde au ajuns cu defrisarile in iarna asta si in iernile anterioare;s-a taiat mult in ultimii ani pe Kermen.Dar aici sunt copacii daramati de vantul din noaptea de 31 ian.2015.Aici in varful asta vantul a facut prapad .Dar asta era nimic pe langa ce urma sa vedem un pic mai jos .




 Aici pe partea dreapta deasupra Vaii Putrede n-a mai ramas aproape niciun copac in picioare.

 Imagini cu dimensiunea dezastrului la o zi de la producerea lui.








 Aici urcasem in urma cu doua saptamani cu Aurelia ,statusem la soare pe trunchiul din dreapta iar peisajul era altul nu cel de acum.Incredibil cum se poate pune la pamant intr-o clipa mandrete de padure.
 Urcasem atunci pe aici din stanga din Valea Putreda ,iar acum vom cobori pe aici doar ca va trebui sa escaladam de data asta multimea de copaci cazuti la pamant.

 Aici urcasem prin zapada ,acum coboram printre resturi de copaci.

 Vom urma Valea Putreda apoi Valea Plopilor pana in Noua ,de unde plecasem cu circa 4-5 ore in urma ,astfel incheind un traseu inedit care mi-a placut mult,parte din el fiindu-mi cunoscut doar ca nu-l mai facusem iarna.Ii multumesc lui Liviu ca a avut amabilitatea sa ma insoteasca in aceasta tura !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu