sâmbătă, 18 octombrie 2014

Magura Codlei,25 septembrie 2014.

Intr-o dupa masa de toamna am plecat spre Magura Codlei in cautare de ciuperci si de locuri noi vazute pe Google Earth.Traseul urmat redat mai jos.Am trecut de intrarea ce duce la lac ,apoi am intrat pe primul drum la stanga spre fostele Ferme de pasari pana la o fosta cariera sub Magura.N-am gasit ciuperci ,ne-am intors si am intrat pe un drum la stanga iesind intr-o poiana si aici la niste hale imense abandonate,de unde am inaintat pe Valea Gemenea.Valea Gemenea destul de abrupta ,nu erau locuri de umblat asa ca eu m-am intors la masina iar Nelu si Daniel au traversat padurea inspre stanga pana in alta vale de unde s-au intors cu o ciuperca superba ,de o frumusete rara !Ne-am intors pe acelasi drum pana la o stana ,aici noi am traversat padurea si am iesit la locul pe unde intrasem cu cateva ore in urma,iar Daniel cu masina a venit pe drum si ne astepta la locul intalnirii.Am ajuns acasa cu doua ciuperci dar cu locuri noi explorate .
Hypholoma fasciculare,o ciuperca deosebit de periculoasa,mortala ,care trebuie evitata!!!
 Xerocomus chrysenteron sau Boletus chrysenteron,o ciuperca comestibila si foarte buna .


 O fosta cariera .

 O Xerula radicata,o ciuperca netoxica dar fara gust si miros, gasita pe Valea Gemenea.
 Un buchet nefiresc,flori de toamna si de primavara !

 Ciuperca gasita de Daniel ,Tricholomopsis rutilans,foarte frumoasa si rara.

 O Russula frumos colorata.Eu evit sa culeg aceste ciuperci deoarece sunt foarte multe toxice care sunt asemanatoare cu cele comestibile.
 Padurea traversata ,foarte frumoasa,poate vara e mai bogata in ciuperci...

Aici am gasit acest Leccinum auranticum foarte frumos.

 Leccinum auranticum
 .....dar si o Amanita citrina,o ciuperca toxica.
 La iesirea din padure.

 Drumul spre masina.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...