sâmbătă, 18 octombrie 2014

Bran,jud.Brasov(Simon)27 iulie 2014

Trecand de castel ,intram pe prima vale la stanga lasand masina in parcare.Pe vale gasim zmeura si multa apa...Lasam valea si urcam intr-un drum destul de bun pe care mergem inainte tot prin padure.Ajungem intr-o poienita,se vad cateva vile iar la un moment dat se aud latraturi puternice in padure deasupra noastra.Dupa cateva minute vine spre noi o haita de caini ,care mai de care mai mare .Ne-am regrupat ,ca eram imprastiati si calmi i-am intampinat.A fost important momentul cand primul venit ne-a acceptat asa ca momentul maxim de tensiune a trecut,latrau tot mai anemic pana cand au venit toti si au trecut pe langa noi de parca nici nu existam acolo in calea lor.Dusi au fost pe drumul de unde venisem noi ,iar noi voiosi ca am scapat asa usor,ne-am urmat calea inainte printre vile si apoi intr-o frumoasa padure de brazi unde am cules tot felul de ciuperci.Mai jos am conturat traseul facut .

 Locul intalnirii cu haita de caini.Nu era tipenie de om aici daca aveam probleme cu cainii chiar n-avea cine sa ne salveze.
 In padurea de brazi unde am alergat dupa ciuperci ,iar acasa am constatat ca le-am adunat degeaba ca nu erau comestibile fiind amare.E vorba de un hrib numit Tylopilus felleus. De atunci nu mai culeg ciuperci pana nu le gust.
 Mandre de recolta :))))
 Urcand prin padure spre varful dealului am dat de un localnic insotit de un caine mic ,pufos la cules de ciuperci.Asa am aflat de o ciuperca comestibila,cea din fotografia de mai sus,buna de conservat in otet.Se numeste Albatrellus ovinus.
 Laccaria amethistina,nu e toxica dar nu prea ai ce manca din ea fiind doar lamele.
 Hydnum rufescens,foarte buna conservata.
 Russula ochroleuca,deasemenea comestibila.
 Am iesit din padure pe culmea dealului de unde se deschid niste privelisti superbe.
 Vedere spre satul Bran Poarta si Bucegi.
 Culmea dealului,pe care n-am putut hoinarii din cauza sacoselor pline cu ciuperci.

 Bran Poarta.
 Culmea Tiganesti ,pe care voi urca nu dupa mult timp.
 Sedinta foto in ia bunicii mele.

 Am gasit  Piciorul caprioarei (Macrolepiota procera)la marginea padurii pe sub crengile fagilor iar catelul asta dupa ce mancasera napolitanele din punga acum vroia si ciuperca :)))




 Coboram pe culmea dealului la inceput pe un drum frumos ,vizibil pe sub bolta formata din crengi de fagi ca mai jos sa inaintam pe o poteca aproape imperceptibila,neumblata ..

 Ciuperci neidentificate inca...


 Agaricus augustus,comestibila.
 Ajungem intr-o poienita deasupra caselor de unde coboram o panta mare direct in parcarea unde lasasem masina.
 Zoom la stanca din poza de mai sus.De aici urcam pe drumul spre Fundata intr-un loc de belvedere de unde pe inserat admiram toata Valea Moieciului de Jos.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu