sâmbătă, 15 februarie 2014

RETEZAT-IV-(Varful Bucura)6 august 2013.


A patra zi m-am decis sa urc pe varful Bucura ,care ma tot ispitea privindu-l de jos de ceva vreme.Si cum nimeni din grup nu avea niciun gand ,niciun plan pe ziua respectiva,am plecat de una singura in necunoscut.Am ocolit lacul si am ajuns aici  unde incepe traseul spre varf.Era dimineata pe la 10 ,dar era deja foarte cald ,asa ca ma grabeam sa capat altitudine sperand c-o sa ma mai racoresc.In poza de mai jos se vede varful pe care urma sa urc.





Lateral sub varf ,o herghelie de cai care paste toata vara aici ,mai jos e si o ciurda de vaci care de altfel anima toata caldarea glaciala si mananca toti lastarii de afini si care aprovizioneaza cu lapte si cas proaspat turistii campati aici.                                                                   

Inainte spre culme.Se vede in zare varful Judele ,pe care n-am apucat sa urc cu o zi inainte ,preferand lacurile din vale.
Varful Bucura vazut din lateral.


Marea surpriza a zilei se produce ! Auzisem ca nu sunt capre negre aici,la un moment dat pun ochii pe una ,mai sus de Taul Portii,am reusit s-o fotografiez,ca apoi sa scape de partea cealalta a muntelui in Rezervatia Stiintifica a Retezatului.

Ajunsa aici, pe o coama ,ce desparte Taul Portii de Valea Bucura cu salba de lacuri glaciare,fac un mic popas pentru a surprinde frumoasele imagini de mai jos.




Veder spre varful Judele si poteca ce ma va scoate in culme in Portita Bucurei.

Varful Bucura ,vazut de langa Taul Portii.
Lacurile Viorica si Florica.



Si cateva imagini cu Taul Portii,un splendid loc de unde n-ai mai pleca....

Varful Judele oglindindu-se in lac.

Autoscato,de pe o piatra ....





Acum incepe adevaratul traseu ,pana aici a fost plimbareala.Poteca ce urca in Portita Bucurei e foarte accidentata,rupta in mai multe locuri ,chiar trebuie sa te tii bine pe picioare sa -i faci fata.Dar imaginile de aici ,iti rasplatesc efortul...


Ajunsa in Portita Bucurei ,intalnesc marcajul ce delimiteaza Rezervatia Stiintifica de restul Parcului National .Vedere spre varful Judele ,care de aici se vede clar de fapt,de jos sta ascuns in spatele altul varf.


Vedere spre Rezervatia Stintifica cu Lacul Stirbu.



Marcaj ce delimiteaza Rezervatia Stintifica de Caldarea Bucura,unde pentru a intra se percepe o taxa suplimentara.

Incepe urcusul spre vf.Bucura

Taul Portii vazut de deasupra.

Culmea ce desparte Rezervatia Stiintifica de Caldarea Bucura.

Lacul Gemenele din Rezervatia Stiintifica Retezat.
Urc pe BG,apoi pe poteca cu bolovani pe curba de nivel pana sub varf...


Alte imagini din poteca de pe curba de nivel inspre Rezervatia Stiintifica cu lacurile Stirbu si Gemenele,unde gasesc chiar si palcuri cu rododendroni infloriti ,desi suntem in august.






Inaintez si am inpresia ca depasesc varful ,sunt derutata de faptul ca nu gasesc marcajul spre varf,tare mi-e teama ca ajung pe varful Retezat .:))))La un moment dat dau de marcaj si urc pe o poteca foarte abrupta ,plina de bolovani ,filmez portiunea foarte expusa si dupa cativa pasi ,ma bucur ca sunt pe ,,drumul cel bun''.Vremea da avertismente de schimbare si norii incep sa ia cu asalt varfurile..In sfarsit pun piciorul pe varful Bucura pentru prima data .Agat tricolorul in bataia vantului si -mi fac poze.


Vedere spre varful Retezat.
Singura pe varf! Treaba destul de complicata de facut autoscato..Fixam aparatul pe un bolovan si saream peste stanci in 10 secunde :)))



Vedere spre lacul Bucura ,de unde plecasem si unde trebuia sa ma intorc ,dar pe alt traseu.
Varfurile Custura Bucurei si Peleaga.


Raman cam jumatate de ora pe varf ,timp in care sunt singura,nimeni nu urca ,apoi cobor pe traseul BR spre Saua Bucurei.
Stanci ciudate deasupra Vaii Pietrele.

Varful Bucura 2 si peretii de escalada.


Valea Pietrele.







Alpinist la cocot ...

Profit de vremea superba si fac un popas aici .

Valea Pietrele.
Lacul Bucura.


Traseul ce inainteaza peste varful Custura Bucurei pentru a ajunge pe varful Peleaga.

In Curmatura Bucurei sau la ,,cabina telefonica''cum ii spun turistii campati la Bucura.E singurul loc unde e semnal pentru telefonia mobila.Eu am incercat chiar de pe varful Peleaga sa apelez si n-am reusit .


Lacul Bucura.
Varful Retezat vazut din Curmatura Bucurei.


Varful Peleaga ,pe care voi urca ziua urmatoare.







Salvamontistii de la Bucura,mereu atenti si vigilenti ,privind spre traseele din zona.

Camparea de langa lac.

Ajung la refugiu,destul de devreme, bucuroasa ca am reusit sa mai adaug un varf in lista mea.Regret ca nu am reusit sa ne organizam sa prindem un asfintit pe varful Retezat sau un rasarit pe varful Peleaga.Poate cu alta ocazie ...Seara se incheie la o masa cu salata de beof si tort facute de Sorin de ziua lui,Sorin fiind din Lupeni si salvamontist la Bucura.Multumim Sorin pentru o surpriza foarte placuta !



Un comentariu: