joi, 10 octombrie 2013

RETEZAT-III-(Lacurile din Valea Bucurei ;Lia,Ana,Viorica ,Florica si Bucura)5 august 2013.


 A treia zi de stat la Bucura,m-am sculat de dimineata cu gandul sa urc pe varful Judele ,ca prea ma ispitea de doua zile.Fiind singura prin zona noastra de campare,se mai dormea inca in celelalte corturi ,chiar si in refugiu ,soarele abia atinse varfurile din partea opusa,ca sa nu ma prinda frigul ,am urcat pe traseul inspre Peleaga ,unde am gasit florile zambind in roua noptii.Apoi am coborat ,mi-am baut cafeluta si am mancat ceva si am plecat spre Judele.Traseul ma poarta pe deasupra lacurilor din Valea Bucurei,o splendoare de vale ,ce m-a determinat sa raman pe malul lor sa le cunosc mai bine.Ce m-a facut sa renunt la Judele ,poate si caldura torida si traseul greu ,trebuia sa traversez portiuni mari de bolovani uriasi si eram incaltata in sandale ceea ce facea practic imposibila traversarea si ma expuneam accidentarii.Asa ca am coborat din traseu la lacul Florica ,cel mai sus situat si apoi am coborat la Viorica si apoi la Ana.O zi splendida petrecuta pe malul celor mai frumoase lacuri glaciale din Retezat.Si nu am regretat ca am renuntat la Judele .
 Lacul Bucura , varfurile Judele , Bucura 1 si Bucura 2.
 Razele soarelui dinspre Peleaga pe varful Custura Bucurei si un mic lac deasupra locului de campare.
 Flori incarcate de roua.

 Urcand pe traseul spre Peleaga pentru a face cateva poze.



 Custura Bucurei.
 Varful Peleaga ,pe care voi urca peste doua zile.
 Deja soarele s-a ridicat peste toata Caldarea Bucurei.

 Plec spre Judele.E deja destul de cald ..
 Refugiul Salvamont Bucura ,vazut de peste lac.
 Valea Bucurei cu Lacul Lia si Ana.
 Lacul Ana.
 Vedere spre Custura Bucurei si Peleaga.
 Inainte pe poteca spre Judele.
 O poza cu Ana.


 Si urc mereu...
 Am urcat aproape sub varf si m-am intors din drum ,apoi am coborat la lacuri.
 Lacul Ana.
 Lacul Viorica si Judele,vedere din traseu.
 Lacul Viorica.
 Tot Viorica.
 Judele si Viorica.
 Lacul Florica ,situat deasupra lacului Viorica.
 Am traversat aproape in intregime portiunea cu bolovani ,dar m-am intors inapoi si am coborat pe malul lacului Florica.
 Lacul Florica.

 Lacul Florica.





 Culmea Slaveiu.


 Apoi am coborat la lacul Viorica.

 Cascada dintre cele doua lacuri.













 Salvamontistii in actiune.De abia ce intresera in tura ,ca au fost solicitati sa coboare de pe treseul spre Judele, o turista din Cehia ,ce se accidentase ,pe acelasi treseu pe care eram si eu...Au coborat-o a doua zi in vale ,calare pe un cal.
 O superba priveliste spre Retezatul Mic .
 ...si spre Slaveiu.
 Piciorul Pelegii .
 Sub blandele raze ale serii ...
 Se lasa inserarea la Bucura .
 Si apar niste nori in forma de evantai,asa sa ne mai racorim ...
Corturile noastre langa refugiu.

Se aduna turistii la corturi si se pregatesc de culcare.Dimineata devreme se fac grupurile care pleca in tresee.Foarte multi turisti straini,cu zecile,in special din Cehia.

 Culorile serii la Bucura sunt fantastice ,te entuziasmeaza la propriu...Si asa am incheiat a treia zi pe munte in Retezat..A patra zi ,maine ,voi urca singura pe varful Bucura.

2 comentarii:

  1. Lacurile sunt vedetele articolului, au fost surprinse in toate momentele zilei. Florile de munte ma impresioneaza intotdeauna prin culori si vitalitate.
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru vizita .O saptamana minunata !

      Ștergere