sâmbătă, 14 septembrie 2024

Prin Maramures,17-26.06.2024

 Ziua 1.    17.06.2024

Prima zi presupune drumul parcurs din Brasov pana in Cheile Turzii unde am campat.Pe traseu am vizitat cateva locuri pe care le voi reda mai jos.

Dridif(Lacul Voila)pe Olt.

Plecam din Brasov si la Voila vroiam sa trecem Oltul spre Cincu, dar drumul fiind inchis din cauza unor lucrari ne  obliga sa ne intoarcem in Dridif de unde trecem Oltul pe barajul lacului Voila.Aici facem o prima oprire.



Cincsor
Biserica Evanghelica Fortificata.





Cincu
Biserica Fortificata





Trecem in judetul Sibiu,prima localitate, MERGHINDEAL,unde vom opri la Biserica Fortificata.Cam toate bisericile le-am vazut din exterior deoarece sunt inchise.Exista la unele un nr de telefon la poarta ,la care trebuie sa apelezi si sa astepti sa vina cineva sa deschida,iar noi nu aveam mult timp la dispozitie ,eram in trecere.





Dealu Frumos
Si aici oprim si fotografiez zidurile exterioare ale bisericii fortificate din localitate.





Agnita
O localitate frumoasa,curata ,unde Biserica Fortificata era deschisa,asa ca am vizitat-o.Foarte interesanta si bine intretinuta aceasta biserica fortificata,singura in conditii bune din cate am vazut azi pe acest traseu.Cea mai neglijata este cea din Pelisor.







Pelisor

Am urcat pe deal la biserica fortificata,pe o caldura sufocanta,printre buruieni ,pe o poteca pe care nu a mai trecut nimeni de un veac,am ajuns la usa bisericii pe care erau doua lacate .zidurile stau sa cada.Am plecat mai departe spre Mosna si ne-am oprit intr-o padure unde am mancat si apoi am cules hribi,primii si ultimii din acest an.I-am gatit seara la locul de campare ,au fost deliciosi.





Mosna
O localitate frumoasa in centrul careia se afla o biserica fortificata,dar pe care nu am vizitat-o .Trebuie neaparat facuta o calatorie speciala doar pentru a vizita aceste biserici fortificate.





Medias
Mai trecusem odata prin acest oras dar nu am vazut decat centrul lui,asa ca azi am luat la pas strazile,de la catedrala ortodoxa pana la cetatea medievala.
Catedrala Ortodoxa .


 Catedrala Ortodoxa
Turnul Fierarilor
Cetatea Medievala Medias.

Biserica Sfanta Margareta din Cetatea Medievala.
.
Tarnaveni
Aici vizitez doar parcul din centrul orasului.








Iernut

Au urmat: Ludus,Campia Turzii,Turda,Mihai Viteazu,Satul Cheia.Am urcat spre Cheile Turzii,Stiam un loc fain de campare cu ani in urma,dar am gasit locul ingradit si cu santuri.Am gasit alt loc de campare pe deal langa cariera de ipsos unde am dormit prima noapte.A fost cald,bine,doar ca basculenatele au lucrat pana dupa miezul noptii langa noi.Am adormit spre ziua.Dimineata am plecat spre Turda si Cluj.



Ziua 2.   18.06.2024
Turda

Am vizitat centrul orasului si am ajuns si la Castrul Roman ,care este in curs de amenajare ,nu se viziteaza inca.

Biserica Adormirea Maicii Domnului.




Biserica Reformata




Catedrala Ortodoxa din Turda




Muzeul de Istorie



Castru Roman

CLUJ
Pe o caldura naucitoare ne-am plimbat prin centrul orasului vizitand cele mai importante obiective turistice.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Prin Maramures,17-26.06.2024

  Ziua 1.    17.06.2024 Prima zi presupune drumul parcurs din Brasov pana in Cheile Turzii unde am campat.Pe traseu am vizitat cateva locuri...