miercuri, 28 decembrie 2022

Pe vf.Tataru in Bucegi,18.08.2022

 Am organizat aceasta drumetie la ideea venita din partea Vioricai,de a urca pe vf.Tataru.Ea propusese sa urcam de la lacul Bolboci prin Cheile si Valea Tatarului.Am studiat eu acest traseu si nu-mi prea placea.Am venit cu alt plan ,acela de a urca din Moieciu de Sus,cea ce scurta mult traseul,venind din Brasov,iar peisajul era si mai frumos din partea aceasta.Deci ,astfel am plecat la drum cu echipa marita,venind cu noi Dan si Ghita!Traseul e destul de lejer odata iesiti din padure,chiar placut ,cu peisaje de vis.Am vazut si trei capre negre pe traseu spre Saua Strunga,cu toate ca aici nu se prea arata.Am ajuns in Saua Strunga unde am mancat si apoi am luat-o direct spre vf.Tataru care se vede destul de bine de aici,am traversat lapiezurile de sub Strungile Mici,nu am urmat traseul marcat ,astfel am scurtat drumul.Pe vf.Tataru era o turma de oi si cainii ne latrau,dar pana am ajuns noi ,au coborat pe alta parte.Pe vf.Tataru adata ajunsi am avut privelisti superbe la 360 de grade.Nu am zabovit prea mult ca veneau norii din toate partile,pe alocuri ploua,asa ca am coborat in graba.Am trecut totusi pe creasta Strungilor Mici,pe unde am mai fost si altadata sa care e foarte interesanta,ascunde multe avenuri si stanci cu forme ciudate.Apoi ne-am adunat in Saua Strunga Mare si am plecat la vale.Prin padure am gasit foarte multi galbiori,dar poteca e foarte deteriorata si parca nu se mai termina.In final am ajuns in vale,dupa 26 de km parcursi in aceasta drumetie foarte frumoasa.Am scapat neplouati!


O stanca ciudata.
Poteca spre Saua Strunga Mare.

Coltii Tapului.



Caprele negre de sub Coltii Tapului.
Refugiul din Saua Strunga Mare.
Saua Strunga Mare si Strungile Mari.

Privind in urma,aici traversam Strungile Mici.
Pe lapiezurile de sub Strungile Mici spre vf.Tataru pe care vom urca.




De pe vf.Tataru vedem Lacul Bolboci.

Sub amenintarea furtunii pe vf.Tataru .Tuna si fulgera prin toate partile .

Stancariile vf.Tataru.


De pe vf.Tataru spre Strungile Mici,Strungile Mari si Coltii Tapului.


Un colt de stanca pe Tataru.
Pe Strungile Mici cautand avenuri.

Si pe aici a trecut emil.Asta isi lasa numele pe toate stancile pe unde trece....
Saua Strunga Mare.

Vedere spre Padina,Pestera.

Coboram in Moieciu de Sus pe acelasi traseu pe sub abruptul vestic al Bucegilor.



La coborare de la Casa de Vanatoare Bangaleasa prin padure pana in Valea Bangaleasa am tot cules galbiori!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...