sâmbătă, 19 octombrie 2019

BUCEGI(BRAUL DE SUS AL COSTILEI),13.10.2019

Tura in Costila pe nemarcate.Traseul:Braul de Sus.Echipa:Zoli,Ileana,Tami,Mugurel si subsemnata.Traseu in premiera pentru toti coechipierii,cu mentiunea, ca,eu mai ajunsesem in capatul sudic al ei ,adica pe Creasta Malinului ,toamna trecuta cu Dan Petrescu ,urcand din Braul de Mijloc la Releu pe un valcel al Malinului.Braul de Sus leaga Creasta Malinului de Valea Priponului  traversand Valea Urzicii si Valea Caprelor.Are portiuni dificile chiar periculoase,la traversarea vailor si valcelelor aferente.Vremea superba ne-a fost de mare ajutor,mai erau portiuni mici cu zapada dar nu ne-au creat probleme,in rest era totul uscat.

Pe Transbucegi.
Spre Releul din Costila,tinta nostra de azi!
Am ajuns la Releu si inspectam zona,mai bine zis cautam intrarea in Brau.Pe aici Mugurel o ia decis la vale,ceilalti parca ezita.....eu ma orientez pe fata inierbata pe care iesisem toamna trecuta.

Incerc sa cobor fix pe Creasta Malinului,dar nu ma simt in siguranta ,ma incurcau rucsacul si betele asa ca renunt si voi cobora in zig zag pe fata inierbata tinandu-ma de smocurile de iarba.Reusesc sa depasesc cele doua praguri din creasta si ajung in locul de unde voi cobora in siguranta !

Colegii mei vor cobori pe valcelul pietros din dreapta imaginii de sus.

Am ajuns rapid aici,coechipierii mei coboara pe valcelul de mai sus.
Creasta Malinului cu o mica grota in stanga .
Am ajuns pe Braul de Sus al Costilei.Lasam rucsacii aici si vom cobori pe Creasta Malinului sa exploram zona.Data trecuta nu am avut timp pentru asa ceva.
Pe valcelul de mai sus am urcat toamna trecuta iesind din Brana Mare a Costilei.E un valcel foarte abrupt ,a fost o adevarata provocarea urcarea lui,mai ales partea lui inferiora ,care apare in poza de mai jos.


Creasta Malinului in aval.
Creasta Malinului spre platou.

Creasta Malinului si Valea Malinului.
Valea Malinului.
Valea Malinului,Valea Scorusilor(dincolo de muchie sub creasta stancoasa)Coltul Galbenele,Fisura Scorusilor.
Brana Mare a Costilei in Valea Malinului.

Pe Creasta Malinului.
Pe Creasta Malinului.In stanga Tancul branei si V-ul ce coboara in Brana Mare a Costilei unde se termina Valea Tapului!


Tancul Branei.

Valea Malinului.
Fata Vaii Malinului.

Pintenul treversat de Brana de Mijloc,o brana foarte expusa, mai ales aici in coborare spre Valea Malinului!
V-ul Crestei Malinului pe care  trece Brana de Mijloc si unde se termina Valea Tapului.Deci firul Vaii Tapului aici se termina ,nu ajunge in platou asa cum e descris in unele jurnale vechi!

Vedere spre Creasta Costila Galbenele cu Coltul Galbenele,Umarul Galbenele si Fisura Scorusilor.
Doua persoane coboara din BMC spre traversarea Vaii Malinului,persoane care la coborarea noastra  de pe Braul de Sus in Valea Priponului ,ne vor cere ajutorul in ai ghida la traversarea peretilor spre platou.
Revenim pe brau si incepem marea traversare a vailor alpine,Urzicii si Caprelor.
Valea Malinului.
Valea Urzicii.
Zoom la Varful Bucsoiu Mare.
Creasta Morarului.






Valea Urzicii cu Creasta Coltului Crapat.



Balconul Julietei.Sunt mai multe balcoane (scobituri in perete unde cresc flori) aici.
Valea Urzicii
Inca mai sunt petece de zapada de la prima ninsoare din acest sezon.







Tot in Valea Urzicii.
Ajungem la cel mai delicat pasaj.Aveam o cordelina la noi ,de fapt o avea Tami in rucsac ,dar el a trecut primul si ne-a lasat sa ne descurcam fara....
E intradevar un loc periculos,se poate aluneca usor la vale,nu sunt prize de care sa te ti,nici prag pe care sa calci!

Aici am trecut ca o felina,aproape ca levitam! Nu aveam de ce sa ma tin si nici unde sa pun piciorul!Eram in aer,oricand puteam s-o iau la vale.Noroc cu Mugurel ca mi-a fost aproape si m-a ajutat cat de cat !
Valea Urzicii,o vale destul de inospitaliera ,cu mai multe fire.












Ajungem deasupra Vaii Caprelor.

Creasta Coltul Crapat ce separa Valea Caprelor de Valea Urzicii.


O portiune destul de abrupta cu o brana tare ingusta pe langa perete in Valea Caprelor.





Valea Caprelor cu Coltul Crapat.
Coltul Crapat  ,pe sub care trece Brana Mare a Costilei (jnepeni) iar pe deasupra lui trece Braul de Mijloc.




Ajungem in Valea Priponului.

Valea Priponului.







Am iesit de pe Braul de Sus si ne odihnim un pic.Va urma lunga si obositoarea urcare pana la releul de pe Costila.

Cei doi din Valea Malinului urmand Brana Mare au ajuns si ei in caldarea superioara a Priponului ,oarecum dezorientati,necunoscand zona ,ne-au cerut sa le indicam iesirea in platou ,ceea ce s-a si intamplat si au iesit si ei in urma noastra.Din locul in care erau nu vedeau pragurile stancoase,nu stiau pe unde sa iasa,in timp ce noi vedeam bine zona si i-am ghidat spre iesire.


Trecem usor de marele prag stancos al Priponului si apoi pe aici la deal pana in platou.
Pe aici mai bine de coborat dacat de urcat !

In sfarsit iesim in platou ,apoi o luam agale la vale ,pana ajungem la masini se duce si soarele .Cam asta a fost aventura noastra in Costila pe Braul de Sus.As vrea sa mai revin macar odata aici!

Un comentariu:

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...