sâmbătă, 15 iunie 2019

Cascada Vanturis , Avenul si Vf.Vanturis,Bucegi.9.06.2019

Cascada Vanturis ,o cadere impresionanta de apa mai ales primavara cand debitul Vaii Dorului e maxim ,situata in Valea Vanturisului ,greu accesibila .Eu mai ajunsesem aici de doua ori,prima data cu Deni B.care cunostea calea de acces spre ea,apoi eu care stiam drumul i-am dus pe Viorica si pe Marius.Acum merg cu Ileana ,Tami si Dan P( ei nu mai ajunsesera inca la cascada).Urcam pe Transbucegi ,lasam masina in parcare si coboram spre Valea Dorului pe langa stana .Valea e cam involburata,asa ca ne cam plimbam pe malul ei pana gasim un loc mai sigur de trecut.Intram in traseul PR spre Sinaia pe sub Coltii lui Barbes din Muntele Varful cu Dor.Aici ne intalnim cu o capra neagra care urca spre noi si isi vede de drum linistita pana dispare in locul unde poteca coboara traversand un valcel,pe care defapt vom cobori spre cascada.Coborarea e destul de dificila ,panta fiind destul de inclinata.Oricum pentru mine a fost mai dificila prima data,acum eram deja familiarizata cu ea.Cascada e fascinanta acum,cu debit mare ,incat nu ne putem apropia de ea.Revenim in Valea Dorului la Cascada de sus(cum o denumesc eu) apoi traversam valea si urcam pe Clinul Vanturisului,unde Dan ne duce sa vedem Avenul Vanturis.Mai mergem cativa metri si suntem deasupra Vaii Vanturisului de unde avem o priveliste fantastica.Revenim spre stana,si urcam pe un valcel pe Muntele Vanturis printre tufele de Rhododendron .Mai sus la adapost de vant facem un popas.Apoi urcam pe Varful Vanturis.Acum vantul s-a intetit si norii se aduna pe platou ,zona Omu deja nu se mai vede.Asa ca grabiti ,coboram la masina.A plouat ,undeva spre zona Bran ,pe noi ne-a ocolit ploaia.A fost o tura reusita,lejera,pe o vreme frumoasa,calduroasa, dar cu vant ,care ne-a mai racorit un pic!

Stana din Vanturis ,Valea Dorului si Varful cu Dor.
Pe traseul marcat PR.

Capra neagra ,si-a schimbat deja culoarea si cauta un traseu (nemarcat cred) desi e putin dezorientata la vederea marcajului!
Deasupra Cascadei Vanturis.De aici se aude impresionantul zgomot al apei in cadere .
Coltii lui Barbes,Muntele Varful cu Dor.
Valea Vanturisului vazuta de sus.
Din traseul marcat PR de sub Coltii lui Barbes,Muntele Varful cu Dor ,aici coboram o panta foarte mare pana la cascada.

Cascada Vanturis la debit maxim acum!

Revenim,acum urcand panta!
Urcand de la Cascada Vanturis in traseul marcat de sub Coltii lui Barbes.
Poza cu grupul largit,cu un amic de pe FB si cainele sau.

Muntele Vanturis.

Cascada de Sus in Valea Dorului.

Valea Dorului la Cascada de Sus.
Traversarea Vaii Dorului.
Avenul din Clinul Vanturisului.









Vedere spre Varful cu Dor de pe Varful Vanturis.


2 comentarii:

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...