duminică, 5 mai 2019

PIATRA CRAIULUI(Padina Hotarului-Coltul Chiliilor),29.04.2019.

Duminica 29 aprilie pe o vreme incerta ,cam asa o tine primavara asta ,cu ploi reci si ninsori,tornade si grindina prin tara,am plecat spre Piatra Craiului in binecunoscuta formula de cinci (Viorica,Marius,Ileana,Tomi si eu ).Nu avem stabilit un traseu ,ne vom orienta la fata locului in functie de vreme si starea traseelor(zapada),sau o plimbare pe sub munte ,prin poienite cu flori si palcuri de mesteceni infrunziti.Ajunsi la destinatie,vremea nu era tocmai buna , Varful Turnu era acoperit de nori.Decidem sa urcam pe Padina Hotarului.Urcam prin padure si ajungem la grohotisul de la intrarea in padina,panta foarte mare ,in urma ploii torentiale cazute recent aici,se aluneca la fiecare pas.Cu atentie am urcat cam o treime din vale ,unde am mancat si am decis sa coboram,deoarece in partea superioara era inca zapada sau chiar gheata,nu eram echipati pentru astfel de traseu.Acolo sus in urma cu o luna a avut loc un accident mortal,victima alunecand la vale pe gheata ,lovindu-se de stanci.La urcare ne-au depasit doi turisti straini care urcau in creasta ,erau echipati pentru acest traseu.Iar la coborare ,pe grohotis am intalnit o familie cu doi copii,fara echipament sau incaltari de munte ,nu cunoasteau traseul ,asa ca la sfatul nostru de a nu se aventura mai sus (nici nu era posibil la ce aveau ei in picioare)au coborat in urma noastra.Tot la coborare am gasit un telefon spart si o pereche de tenisi.Ajunsi jos ,am luat-o spre Coltul Chiliilor ,dar nu pe drum ci mai sus prin poienite unde am gasit orhidee, gentiene,primule inflorite.Am facut o plimbare pana la manastire si la grota de sus ,apoi ne-am intors la masina pe poteca marcata pe la baza muntelui,poteca foarte frumoasa ce ofera privelisti asupra Vaii Barsei si a Zarnestiului.Coborand din traseu am trecut pe la pensiunea si casa lui Viorel Bortes,care ne-a intampinat cu drag si ne-a poftit inauntru, dar ne grabeam spre casa.Are aici casuta si pensiunea intr-un decor de vis.Aviz amatorilor care vor sa petreaca aici cateva zile!O poza de grup la casuta lui apoi am plecat spre casele noastre la Brasov si Sfantu Gheorghe.


 Spre Valea Crapaturii si vf.Turnu cu Padina Hotarului pe care vom urca noi azi.
 Urcam direct spre Crapatura pe vale.
 Valea Crapaturii.Vom ajunge in traseu marcat ,traversam Valea Crapaturii si imediat ajungem la marcajul CA ,pe care vom urca pe Padina Hotarului.
 Intrarea in Padina Hotarului.
 Grohotisul de la intrarea in Padina Hotarului inainte de a ajunge la stanci.
 Aici urca fiecare pe unde crede ca e mai sigur si usor.






 Pauza de masa.De aici vom cobori ,e suficient pentru azi,ca oricum nu avem sanse sa ajungem in creasta ,iar nori ne cam ameninta.

 Urcarea  a fost mult mai usoara  din punctul meu de vedere;am bocanci buni ,nu ma deranjeaza nicio piatra si nu alunec!Asta inseamna sa ai incaltari bune ,dai mai multi bani dar se merita!


 Gasim niste incaltari,eu as zice de oras nu de urcat pe aici! Probabil cineva le-a avut legate de rucsac si le-a pierdut ,alta explicatie nu am gasit!Dar erau la distanta unul de altul,probabil o avalansa i-a imprastiat.Mai sus de ei am gasit un telefon spart cu apa in el ,nefunctionabil.



 In stanga familia cu cei doi copii ,care la sfatul nostru au facut cale-ntoarsa!



 De aici vedem Padina Hotarului cu zapada in partea superioara.

 Dactylorhiza sambucina clasica.
 Cu Padina Hotarului in spate.


 Grea e munca de fotograf,cand subiectul e o floare minuscula !


 Padina Hotarului vazuta dintr-un alt unghi.
 Soldanella montana.
 Gentiana verna.
 Gentiana acaulis.

 Manastirea Coltul Chiliilor.
 Padina Calului si Coltii aferenti (ai calului),o vale mai putin umblata, doar de cei ce cunosc Piatra Craiului ca pe propriile buzunare !
 Narcisele manastirii.

 Aceeasi Padina Calului.Incitanta vale!
 Spre Grota de la Coltul Chiliilor.




 La intorcere prin poienite ,la vanatoare de imagini cu florile de primavara.

 Valea Barsei Mari.
 Traversam iarasi Valea Crapaturii si urmam poteca pe sub munte.



 Spre Zarnesti si in stanga muntele Postavaru.
 In stanga Postavaru ,ascunsa dupa el sta Piatra Mare iar in departare ,inzapeziti,muntii Neamtului.
 Coboram in Valea Barsei la masina.



 Frumoasa cabanuta ,asezata sub poalele Pietrei Craiului,iar mai jos o poza cu proprietarul ei,Viorel Bortes.Aici am incheiat drumetia de azi ,vremea a tinut cu noi,chiar a iesit soarele spre seara,a fost o reusita ,ca de altfel toate ,chiar si pe vreme rea.Ca sa preiau o zicere a unui cunoscut om al muntelui  State Moldoveanu,,Veniti dragilor la munte nu stati in casa,,!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...