marți, 4 aprilie 2017

De la Rezervatia de Zimbri, Acris -acasa in Valea Popii,2.04. 2017.



O plimbare de primavara prin padurile de acasa.Am plecat de la Acris,trecand raul Buzau pe o punte de la fosta cariera de piatra,apoi in amonte pana la Rezervatia de zimbri de unde am urcat in culme pe un drum forestier,culme impadurita ce delimiteaza jud.Brasov de Covasna.Vom cobori la casa parinteasca din Valea Popii ,Paraul Crucii printr-o poiana noua,aparuta in urma taierii copacilor apoi pe o muchie foarte abrupta pana in vale.De acasa  urcam  prin gradina apoi pe o culme pana la punctul de plecare,de unde am coborit in Acris pe acelasi drum forestier.Padurea arata incredibil,lumina patrunde printre fagii inalti sa lumineze covorul de flori mov Cardamine glanduligena (breaban).




Trecem puntea peste raul Buzau.

In amone pe langa padure spre Rezervatia de zimbri(dreapta) si cu Ciucasul in departare.
Ciucasul

Raul Buzau si Rezervatia de zimbri de la Acris.
Zoom la Ciucas.
Zimbrii in tarc.
Urcam pe un drum forestier pana in culme.







Ajungem in culme in alt drum care continua pe toata culmea despartind jud.Brasov(stanga) de Covasna(dreapta).
Deasupra Paraului Crucii ,unul din ramificatiile Vaii Popii din satul Ciumernic ,com.Sita Buzaului ,jud.Covasna.In vale se afla casa parinteasca ,acolo unde am trait de la varsta de 12 ani pana la terminarea liceului dupa care am plecat in Brasov.Aici ne-am mutat langa casa bunicilor paterni unde intr-o vara tatal meu a construit o casa si grajdul aferent.Veneam din Barcani ,locul de bastina al mamei ,acolo m-am nascut si am trait primii ani ai copilariei .Mi-era dor de locurile astea pe unde umblam cu vacile la pascut toata vara.Din paraul acesta  copil fiind imi amintesc ca -l insoteam pe tata la carat piatra cu caruta cu vacile pentru constructia casei.

Aici padurea s-a mai rarit intretimp.Cativa proprietari de padure au considerat ca e dreptul lor s-o valorifice...
Din poiana formata in urma taierilor de copaci avem o priveliste pana departe spre muntii si dealurile indepartate.Aici dealul cu pasunea satului.
Surpriza mare e sa vad pana si semetul varf Penteleu.
Poiana in care padurea incepe sa se regenereze natural.De aici vom incerca sa coboram tinand muchia prin padure .

Vedere spre Bocarnea(Siriu) si o mica parte din Malaia.In centru vedem fanetele care odata erau cosite, acum au devenit pasuni.
In departare vedem culmea Malaia.
Traversam poiana si intram in padure ,unde drumul o ia la vale dar noi vom continua pe curba de nivel spre muchie.
Muntele Siriu (Bocarnea).
Lunga culme a Malaiei.Vara trecuta am parcurs-o.
Muntii Tatarului.

O cioata cu doua specii,brad si fag.

Coboram prin frumoasa padure virgina in panta accentuata.

Ajungem in drumul ce pleca din poiana de sus ,apoi pe el la vale pana acasa.
Casa parinteasca ne asteapta.
Nu zabovim prea mult deoarece avem de mers inapoi pana in Acris.Asa ca urcam prin gradina pe cealalta culme pentru a ajunge de unde am plecat.

Pe mici portiuni proprietarii terenurilor au infiintat mici plantatii de brad .


De aici vedem poiana din care am coborat .


Padurea e superba,luminoasa,plina de frumoasele flori de primavara Cardamine glanduligera(Dentaria glandulosa) breaban.
In muchie trebuia sa ne intalnim cu Gigi Maris ,pe care l-am lasat aici pentru a strange urzici.Nu l-am gasit si am cam incurcat coborarea .Era cat pe ce sa coboram pe o alta muchie,apoi l-am auzit strigandu-ne ,am traversat un parau ,astfel ne-am intalnit si am coborat pe acelasi drum forestier pe care urcasem.

















Un scurt popas pe malul Buzaului apoi in drum spre Brasov ne vom opri in Teliu pentru a culege leurda.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...