luni, 21 martie 2016

Dolomiti(Pasul Pordoi-Canazei-Lago Fedaia-Marmolada)2009.

Plecam din Colfosco unde eram cazati la o pensiune ,urcam in Pasul Pordoi la baza Muntelui Sella.Ne invartim noi pe acolo,nu urcam pe Sella deoarece vremea se inrautateste asa ca vom cobori spre Canazei iar de aici spre Lacul Fedaia de la baza Marmoladei ,vom depasi pasul Fedaia si ajungem la Malga Ciapela de unde vom urca cu telecabina pana in varful Marmoladei ,numita si Regina Dolomitilor ,fiind ceal mai inalt munte din Dolomiti ..Deci vom urca pana sus ,acolo vom cobori si ne vom plimba bocancii pe ghetar la peste 3000 de metri altitudine.Pacat ca vremea a fost urata astfel ca ne-a luat din vizibilitate,nu am putut vedea spectaculosul peisaj de sus.Dupa coborare ne-am indreptat spre Alleghe cu Civetta in fata iar apoi prin Col di Lana spre Colfosco,dar asta intr-o alta postare.
 Sella.
 Spre Pasul Pardoi si Grupul Sella.

 Pasul Pordoi.
 Funivia pe Sella.

 Franco ramane cu mine,ne facem poze,ceilalti intra prin magazine dupa suveniruri....


 Monument ridicat in cinstea campionului la ciclism Fausto Coppi.


 Vremea se inrautateste ,noi coboram spre Canazei .

 Vedere spre Sasso Piato.

 Spre Fedaia ,apare in toata maretia ei Marmolada cu varful Penia.

 Un loc de popas pe marginea soselei .

 Impresionantul munte Marmolada.

 Ajungem si trecem pe langa lacul Fedaia ,mai veniseram aici si altadata,asa ca mergem inainte.
 Se vede ghetarul Marmoladei.



 Ajungem la coada lacului si urcam in Pasul Fedaia.

 Coborand din Pasul Fedaia iesim din sosea pe un drum lateral si facem un popas pentru a manca.In acest timp mie imi atrage atentia un animalut cu blana la o distanta nu prea mare ,realizez ca e o marmota ,incep urmarirea ei pentru a o poza dar e foarte iute si dispare imediat.

 Pasul Fedaia.
 Ne intoarcem la masina si plecam spre Malga Ciapela.
 Vom urca cu telecabina la 3265 m,eu,Ugo ,Elio si Franco.Mirella si Fiorenza nu vor ,au rau de inaltime,deabia au reusit sa urce pe Lagazuoi,dar aici nu mai vor.


 Franco si Elio ,cam crispati,dar sa recunosc ca si eu eram la fel.Nici nu poti privi in jos ca te ia cu ameteli.

 Urmeaza a doua statie,ce se vede in poza de sus.
 Jos ramane in urma prima statie.
 Deja suntem langa ghetar.
 Vedere spre Sella ,Sassolungo si Sasso Piato.
 Suntem in a doua statie ,unde vizitam un muzeu cu munitie de razboi ramase in munte in timpul razboiului.






 Urcam in ultima statie,in poza de mai sus se vede a doua statie.Privind prin geamul telecabinei te ia cu fiori la vederea haului ce se afla sub noi (noroc cu negura ca nu vedeam prea clar).Aici e peretele Marmoladei vertical pana jos.



 Suntem la 3265 m,coboram din telecabina si avem timp de cateva zeci de minute sa inspectam zona.Calcam cu grija pe ghetar ,aici in dreapta mea e peretele vertical pana jos,Ugo ma avertizeaza,dar el in schimb se apropie si mai mult de abis.Ghetarul se topeste ,micsorandu-se pe an ce trece,apar crevase ,se vede clar din poze ca nu mai e compact.

 Urcam in telecabina si coboram din statie in statie.
 Lacul Fedaia.





 Statia de telecabina.
 Acolo sus se vede prima statie.Ne imbarcam si plecam spre Alleghe o mica asezare la poalele Muntelui Civetta ce se vede in poza de mai jos. Aici vedem si un frumos lac ,dar asta in postarea ce urmeaza.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...