marți, 27 octombrie 2015

Piatra Mare,18 oct.2015

O plimbare prin Piatra Mare ,cu plecare de la Dambu Morii pe Valea Sipoaia pana la Canionul Sapte Scari pe care l-am ocolit si am intrat in traseu prin dreapta lui mai sus.Urcus sustinut printre stanci apoi lasam firul vaii iesind spre stanga in poiana cu cabana.Am urcat mai sus de cabana pe o stanca cu arcada numita Sura de Piatra ,apoi ne-am intors in Poiana cu Urzici unde am urmat traseul spre Pestera de Gheata.De aici ne-am intors in culme de unde am coborat pe PR pe langa Sirul Stancilor la Dambu Morii.










Aici se unesc cele doua trasee,cel ce trece prin Canionul Sapte Scari si cel ce ocoleste canionul.De acum vom urca pe BG.









Urcam pe firul valcelului,pieptis printre stanci ,apoi traseul deviaza la stanga prin padure.


In partea stanga gasim un loc de belvedere de unde vedem stancariile ce marginesc varful si partea superioara a Valcelului Dracului pe care am urcat pana acum.
Vedere spre varf.




Iesim la golul alpin .
Brasovul

Culmea Crucurul Mic si Tampa .

Gica venea din Predeal si l-am intalnit aici langa cabana.


Urcand spre Sura de Piatra.Am urcat prea sus asa ca a trebuit sa ne intoarcem si sa luam poteca de mai jos ,pe partea dreapta pentru a ajunge la arcada.
La Sura de Piatra.Traseul marcat spre varf trece la zeci de metri sub ea,nu am vazut-o niciodata din traseu.

Si cum nu ratam niciodata o stanca ,ne cataram toti si facem un popas,mancand si asteptand o raza de soare care nu mai apare ...
















La coborare Mita pesemne ca simte oarece pericol si sare din rucsac.
O recuperez si apoi coboram...

Acum vom trece pe sub arcada si urmam poteca pe cealalta parte a stancii.



De la cabana coboram pe Drumul Familiar iar in Poiana cu Urzici intram pe traseul spre Pestera de Gheata.



Traversam o padure de brazi si ajungem pe o culme ascutita.

Coborarea pantei spre Pestera de Gheata.

Incerc sa intru in pestera ,acum am si frontala,dar nu reusesc din cauza unui prag inalt cam cat mine pe care nu-l pot trece.





Facem cale-ntoarsa pana pe muchia ascutita de unde vom cobori pe traseul PR la Sirul Stancilor.



Deja se vede peretele stancos unde vom ajunge.Am mai urcat la Sirul Stancilor odata de jos dar n-am ajuns pana in partea superioara .Acum voi parcurge traseul de sus in jos integral.



Impresionante imagini.






Dupa Sirul Stancilor vom cobori la Dambu Morii pe traseul PR,numit si Poteca Tiganilor.


Aici e un traseu de legatura pe care se ajunge in Drumul Familiar deasupra Prapastiei Ursilor,traseu pe care l-am facut altadata.











Padurea e plina de culoare si ciuperci de tot felul.Din asta am facut un pane delicios.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu