vineri, 2 mai 2014

Stanca de pe Culmea Racadaului ,26 aprilie 2014.

Tot umbland eu prin masivul Postavaru ,mai mult in partea dinspre Brasov,pe culmile ce pleaca din oras ,am vazut o stanca din Poiana Stechil pe Culmea Racadau ,culme ce pleaca din Valea Cetatii din locul numit ,,La Iepure''si sfarseste in creasta cu un varf numit la fel,Varful Racadau la altitudinea de 1268 m.Chiar sub varf se gaseste aceasta stanca de unde se vede toata depresiunea Brasovului .Pe harti nu apare varful Racadau,cu greu  l-am gasit pe o singura harta .Deci ,azi,am plecat in cautarea acestei stanci ce-mi starnise interesul de cand o vazusem prima data din Poiana Stechil apoi din traseul ce coboara in Valea Racadaului de La Bancute.

Aici drumul este blocat de un fag rasturnat de vant.

O rariste in urma defrisarilor ,un loc insorit unde facem un popas .
Alta ,,bariera ''naturala ,de data asta de un brad cazut peste drum.

Aici drumul forestier se termina si urcam pe o poteca destul de evidenta cu toate ca nu circula aproape nimeni pe aici,doar salbaticiunile padurii.Mai jos pe drum se vedeau clar urmele unui urs in noroi,ce urcase mai devreme inaintea noastra sus spre varf,dar n-am zis nimic sa nu cumva sa-si schimbe Stefan intentia de a  mai urca.

Ultimul urcus si cel mai greu,plouase cu o noapte inainte si era panta alunecoasa,patinase ceva aici mai devreme in coborare,ceea ce am patit si eu la intoarcere ,cazand de doua ori.Deja de aici vad stanca pe partea dreapta.
Privind in urma culmea...
Urcusul de langa stanca.
Suntem foarte aproape de ea...
Ajunsa deasupra ei am ramas cam dezamagita.Nu se putea urca ,fiind prea ascutita si fragmentata,iar de aici nu vedeam nimic jos.M-am tot foit eu si am depistat pe partea dreapta un mic prag marginit de copaci.Mi-am abandonat rucsacul si doar cu aparatul foto m-am strecurat pe sub stanca si am iesit in fata lateral dreapta ,de unde mi s-a deschis o panorama de vis.
Se vede drumul din Poiana Mica.Aici deja sunt pe partea stanga a ei.
Vedere spre Tampa si pana departe in Muntii Persani cu toata depresiunea Brasovului.
Peste culmi pana in Postavaru.
Culmea Racadau pe care am urcat.
Sub stanca,credeam eu dar nu era deloc asa.Era un prag undeva pe la jumatatea ei.

O panorama rara as zice eu ,daca nu unica, din acest loc!!!
Tampa ,Valea Cetatii si Brasovul cu imprejurimile sale.
 Surprinzatoare priveliste de pe stanca pana la stana din Poiana Brasov.
 Am inaintat pe panta abrupta pe partea stanga pana sub partea superioara a stancii unde am dat de o poienita de cativa metri patrati.Credeam eu la momentul respectiv ca sunt sub stanca dar de fapt eram pe stanca pe la jumatatea ei ...
Poienita suspendata.
 Magura Codlei in departare.
 Deasupra Vaii Reci.Poianita asta cu cativa copaci se afla pe stanca.
 Valea Rece si Culmea Racadau.

Pe aici trecuse mai devreme ursul,erau excremente proaspete.Cert e ca am avut ceva emotii...
 Inapoi ,rapid pe langa stanca...

..spre Saua unde ma astepta Stefan,care ma striga de zor ,nu stia unde disparusem.
 Spre fundul Vaii Reci.

Sub varful Racadau.Nu mai era mult pana sus dar din motive obiective am decis sa coboram pe acelasi drum,adica tot pe culme in Valea Cetatii.
Asa arata stanca de sus .

Cat m-am mirat eu la stanca ,jos infrunzise padurea ...:))))