joi, 25 mai 2023

Cheile Sohodolului,Runcu, jud.Gorj,9.05.2023

 Cheile Sohodolului sapate in munte (Valcan ) de apa Sohodolului intre Gorj si Hunedoara sunt strabatute de drum pietruit, judetean, ce face legatura peste munti de Valea cu Pesti din Jiul de Vest.Aici a fost realizat filmul romanesc Margelatu avand ca rol principal pe actorul Florin Piersic!E rezervatie naturala cu 350 ha cu diverse forme de relief:doline,canioane,grote,lapiezuri,avene sapate in calcare cretacice.In amonte se gaseste un frumos loc de picnic si campare!

Am incercat sa le vad si in 2018,am ajuns in satul Runcu,doar ca erau inchise cheile de Jandarmerie,deoarece plouasera torential si venea apa mare.Am plecat atunci foarte suparata ca nu am reusit sa le parcurg asa ca acum am revenit special pentru ele si pentru a urca la Inelul Doamnei care se afla sus pe stanci deasupra cheilor.

Am urcat cu masina in amonte apoi am venit pe jos in aval.Sunt niste chei interesante,acum e vremea liliacului inflorit si aici gasim tufe de liliac pe versantii stancosi.Am urcat la ,,schit,, o grota amenajata cu niste trepte de lemn.Apoi,atractia cheilor este o gaura sapata in stanca pe unde si-a croit drum apa Runcului,numita Pestera de la Nara sau Garla Vacii,fiind una si aceeiasi,nu doua cum gasim pe net!

Am iesit din chei si am urcat la Inelul Doamnei pe traseu marcat cu PA,traseu abrupt in prima parte apoi lejer timp de 1 h si 30 min.am filmat si fotografiat.De la Inelul Doamnei avem o priveliste fromoasa asupra cheilor si imprejurimilor!

Dupa Runcu am campat la Rosiuta pe deal.

































Campare la Rosiuta.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...