luni, 2 mai 2022

Pe Vf.Vaida din Muntii Grohotis,1.05.2022

 In ultimii ani am tot urcat pe muntele Vaida dar niciodata pana pe varf ,asa ca azi am reusit sa ating acest varf ,modest ca inaltime dar deosebit prin asezarea sa,prin deschiderea spre muntii din jur si nu sunt putini.Asfel se vad:Piatra Mare,Neamtului,Grohotis,Ciucas cat si parti din Fagaras,Piatra Craiului si Bucegi.Am urcat de la Manastirea Bradet,din poiana de mai sus de ea,pe urme de atv-uri o portiune pana la un drum ce traversa panta dar noi am continuat in sus la golul alpin.Panta mare prin padure,direct la deal,fara poteca, pe nemarcate.Nici google maps nu prea m-a ajutat,nu am avut acces la internet si am uitat sa setez imagine din satelit.Dar nu am avut probleme am iesit chiar unde trebuia ,adica in poiana cu stana,doar ca aceasta a fost mutata in alta poiana din apropiere peste un paraias.Am traversat paraiasul si mlastina ajungand in drumul care urca tot din Valea Doftanei,care e marcat prin padure,ce aveam sa constatam la coborare si pe care urca motoare si atv-uri pana pe varf si mai departe la Babarunca.Am urcat pe acest drum pana sus pe varful Vaida la 1529 m.Pe acest munte marcajele traseelor turistice sunt foarte rare,practic lipsesc,sau sunt puse aiurea.De fapt turistii cu rucsacul in spinare sunt rari aici,cei multi urca cu atv-ri si pe motoare.in zona alpina,ienuperii aflati de-a lungul drumului au fost taiati cu un utilaj,nu a mai ramas nimic din ei,astfel au largit drumul desi era destul de larg ! Cine a facut acest lucru si de ce ?In tara asta face cine ce vrea!Am ajuns pe varf,am facut un popas,am mancat ,apoi am coborat pe acel drum marcat care ajunge in Valea Doftanei langa o cabana sau canton,o stana,deci am facut in traseu in circuit,lungime de peste 13 km.Am plecat in traseu la 10,20,la 15,00 am ajuns pe varf si l-am incheiat la 18,00.A fost o drumetie relaxanta,cu pauze de admirat peisajul!

Filmele drumetiei pe You Tube.













Ienuperii taiati de-a lungul drumului.

Muntele Vaida.


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...