miercuri, 6 februarie 2019

Predeal-Susai-Valea Azugii,3 .02.2019

Am plecat din Brasov la ora 7 cu amicii mei spre Susai(ei nu ajunsesera inca aici).Nu stiam precis cum va fi zapada nici ce traseu vom urma de la Susai .Dimineata se anunta vreme frumoasa ,deosebit de calda pentru data din calendar,dar ajunsi in Predeal soarele s-a ascuns dupa nori.Am lasat masina la Cioplea si pe marcaj in sus spre Susai .Am facut cam o ora si 45 min.Aici zapada mare cat casa,mai bine zis  cat cabana!De aici in care parte ,pe care traseu mergem? Am incercat varianta spre Clabucetul Azugii,dar dupa o suta de metri am realizat ca nu avem nicio sansa sa ajungem acolo;zapada foarte mare si moale facea imposibila inaintarea.Ne-am intors si am luat-o la vale pe marcaj TR ce ajunge in Valea Azugii.Am coborat pana la limita inferioara a poienii pe urme de ATV,iar de aici ,traseul virgin,nicio urma spre vale.Am urcat inapoi  si l-am sunat pe Dan ,care era de sambata la refugiul Ritivoi ,azi urma sa se intoarca in Predeal.M-a lamurit cum sa ajungem in Valea Azugii,pe drumul forestier pe care au mers ei.Asa ca am coborat de la Susai pana in saua unde pe dreapta cum cobori apare un drum forestier cu marcaj CR ce duce in Piatra Mare pana intr-o poiana ,lasam traseul pe stanga si coboram pe drum in Valea Azugii.Aproape sa ajungem in vale ne intalnim cu Dan Petrescu ,State Moldoveanu,si inca doi amici ai lor care veneau de la refugiul Ritivoi din muntii Neamtului.Ne-am bucurat de revedere ,am facut poze ,apoi noi am coborat pana in Valea Azugii unde am facut o pauza (am manca),apoi am urcat pe acelasi traseu si am coborat la Cioplea la masina.La orele 16 eram deja acasa in Brasov.Viorica zice ca am fi parcurs 17 km,asa o fi.Nu a fost usoara drumetia din cauza zapezii,dar vremea a fost numai buna de urcat pe munte!

 Traseul parcurs .
 De la Cioplea am luat-o pe drum si am uitat de marcaj asa ca dupa ce ne-am dumirit ,ne-am intors si am urmat poteca prin padure pe marcaj.
 Am ajuns in poiana Susai.







 Incercam varianta spre Clabucetul Azugii,insa realizez imediat ca acest traseu acum e imposibil de parcurs.




 Revenim de unde am plecat.
 Coboram pe urmele ATV-urilor pe marcaj TR spre Valea Azugii,dar la liziera padurii dispare orice urma,asa ca urcam iarasi de unde am plecat.

 De aici vom cobori spre Predeal pana in Saua unde gasim un drum forestier ce duce in Valea Azugii.



 Aici intram pe drumul forestier spre Valea Azugii ,comun cu traseul marcat CR ce duce in Piatra Mare.

 In fata peste Valea Azugii se vad niste poienite pe varf,acolo e refugiul Ritivoi in muntii Neamtului.

 Poiana cu mai multe trasee marcate ,in stanga traseul spre Piatra Mare.In centru drumul forestier pe care vom cobori in Valea Azugii.
 Vedere spre muntii Neamtului.
 Intalnirea cu prieteni dragi,cu oameni de munte caliti ,dormind iarna prin stanele din munti si cunoscatori ale celor mai salbatice locuri !
 Am ajuns in Valea Azugii.Aici vedem intrarea in drumul forestier pe care am coborat noi.



 Drum pe Valea Azugii.










 Picnic in Valea Azugii.
 Masa destul de plata doar folia de plastic mai aluneca pe zapada.Termosul si-a facut datoria ,ceaiul era inca fierbinte!



 Piatra Mare.
 Postavarul vazut de la Cioplea.Aici pe vremuri cand erau copiii mei micuti veneam duminica sa vedem sariturile cu schiurile,aici fiind amenajata o trambulina,cred ca singura din zona.Acum a ramas doar scheletul ei,marturie peste ani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...