joi, 3 mai 2018

Valea Dalghiului-Mana Dracului,traseu in Ciucas din Vama Buzaului,22 aprilie 2018

In aceasta tura am descoperit un Ciucas nemaivazut de noi,uluitor de frumos si interesant,adica partea dinspre Vama Buzaului cu frumoasele si interesantele stancarii printre care Mana Dracului si Gemenii Ciucasului.E un traseu mai dificil dar merita sa fie parcurs pentru ceea ce descoperi sus la golul alpin.Aceasta tura am facut-o cu Ileana si Tomi ,doar 3,Viorica si Marius lipsind.
Din Vama Buzaului vom intra pe Valea Dalghiului unde deja apar cele doua marcaje CR si CA inca de la intrare ,si vom merge 8 km pana in Poiana Dalghiului unde vom urma traseul CR spre VF.Ciucas.
Apare pe partea dreapta a vaii ,muntele Dungu ,o stanca impadurita.
Deja de aici vedem Mana Dracului si  Gemenii Ciucasului in stanga.
Zoom la Gemenii Ciucasului(pe care vom urca noi ) si Mana Dracului  cu abisul dintre ele.
Lasam muntele Dungu in dreapta cu traseul marcat CA ce ajunge la muntele Tesla.
Ce semeata se ridica Mana Dracului.Vom avea de dat din picioare pana la ea.!Dar si Gemenii Ciucasului pe care nici ca-mi vine sa cred ca ne-am cocotat noi .Stateam fata in fata cu Mana Dracului peste imensul abis.Doar caprele negre isi au aici locul sigur de retragere.
Creasta Ciucasului cu varful in partea stanga.
Stancariile dinspre Tesla ,numiti Coltii Natrii.
Am gresit traseul la plecare ,am intrat pe un drum forestier pe vale si la un moment dat mi.am dat seama ca nu vedem niciun marcaj;am realizat ca traseul a ramas pe culmea din dreapta asa ca  am traversat paraul si am iesit direct prin padure in muchia cu traseul marcat,nu ne-am mai intors inapoi sa pierdem vremea.Pe aici padurea e plina de tot felul de floricele de primavara.
Urmeaza o portiune lunga a traseului foarte frumoasa,prin padure,ceea ce ne bucura ,mergem relaxati dar deodata ne apare un varf semet in fata si lucrurile se schimba.Noroc ca treseul ocoleste varful pe partea stanga in urcus sustinut ,si asa destul de dificil ,dar daca trebuia sa ajungem in varf era bai mare.
De acum traseul devine tot mai greu in ascensiune spre stanga,dificil din cauza ca sunt foarte multe crengi cazute (rupte de vant) ,pe care trebuie sa le eviti ,sa le sari,dealtfel poteca practic dispare din cauza asta ,doar marcajul de pe copaci ne mai ajuta la inaintare.Ultima portiune a traseului prin padure pana la golul alpin e cel mai  dificil ,lipsa poteca,crengi cazute,valcele abrupte , zapada mare,etc.
Vedere de pe traseu cu stancile de dincolo de vale.

Aproape de golul alpin.

Ajungem la un loc de belvedere de care suntem foarte entuziasmati!De aici vedem Valea Dalghiului pe care am venit si muntele Dungu in stanga iar in dreapta muntele Urlatoarea.
Am ajuns la golul alpin la niste stanci imense despartite de o fereastra in stanca.
Vedere spre varful Ciucas.
Aici e imparatia stancilor,nici nu stim pe care sa ne urcam mai intai.
O stanca tuguiata ,nu stiu cum se numeste.

De la stanca tuguiata urcam spre Gemenii Ciucasului. Cautam Mana Dracului care sta deocamdata bine ascunsa dupa Gemenii Ciucasului.
Iedera alba ,parfumata .
O poza cu stanca tuguiata.
Tomi deja era sus pe extremitatea estica a Gemenilor Ciucasului.
Vedere spre varf.Nu ne prea intereseaza sa ajungem pe varf (ca doar am urcat de atatea ori) mai bine exploram zona asta interesanta si putin cunoscuta a Ciucasului.Toata lumea urca la Babele la Sfat ,la Goliat ,la varf dar foarte putin cunosc partea rasariteana a Ciucasului care e fantastica.
Culmea Chirusca ,in spatele meu la orizont.

Tomii pe Gemenii Ciucasului.




Spre muntele Urlatoarea.


Coboram si ajungem pe partea stanga a Gemenilor .La intoarcere vom urca pe la baza stancilor si vom ajunge fata in fata cu Mana Dracului.
In sfarsit ajungem in valcelul de unde vedem Mana Dracului.






Saxifraga oppositifolia.
Aici,candva ,s-a produs o tragedie.:(



Aici vom urca pe Gemenii Ciucasului,cu mare atentie ,pe la baza stancilor ,apoi ultima stanca o vom depasi pe partea cealalta agatati de niste braduti iar mai departe asigurati de jnepeni.Acolo sus ,se vede ca se strang caprele negre dupa marea cantitate de excremente gasite  .

Mana Dracului si Gemenii Ciucasului.


Varful Ciucas.
Gemenii Ciucasului.

Pe Gemenii Ciucasului.
Pe Gemenii Ciucasului  admirand Mana Dracului.In centru Dungu iar in dreapta Valea Dalghiului.


Pe Gemenii Ciucasului.
Gemenii Ciucasului.



Revenim la stanca tuguiata sau stanca cu fereastra de unde vom cobora pe acelasi traseu in Valea Dalghiului.



Lathraea squamaria (muma padurii).


Un loc deosebit de frumos de pe traseu si cam singular ,plin de flori de primavara.









Plecati in traseu dimineata la ora 9 ,am revenit la 17,20 la masina.De aici am oprit  sa culegem leurda ,pe vale un pic mai jos,apoi am mers pana la Cascada Urlatoarea ,iar de aici directia Brasov,apoi Ileana si Tomi acasa la  Sfantu Gheorghe.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...