miercuri, 1 martie 2017

Turches-Valea Morii-Valea Garcinului,26 feb.2017.

O duminica de februarie insorita si calda,cu zapada proaspata depusa zilele trecute.Am ales un traseu cu mai putina zapada dar destul de lung dus-intors cam 22 de km.Am plecat din Turches ,sat al Sacelelor,urcand pe Valea Morii pana sub vf.Highis de unde am coborat pe noul drum forestier in Valea Garcinului la Cantonul Silvic Garcini.De aici am urcat in amonte pe sub Piatra Mare pana in prima poiana ,locul de unde pleaca traseu spre masiv la Sura de Piatra.Acolo am mancat intr-o poienita sub un alun apoi ne-am intors pe acelasi traseu.Soarele destul de puternic ne-a cam parlit fetele,seara acasa in oglinda eram rosie ca focul.A fost o drumetie cam lunga dupa care m-am cam resimtit .Insa oboseala trece ,se uita si raman imaginile acelei zile ...


 Traseul parcurs  marcat cu linie rosie.
 Pe Valea Morii la intrare in drumul forestier inchis circulatiei publice .N-as zice ca se respecta acest lucru deoarece in  zona restrictionata  am intalnit cateva masini .Oricum noi oameni cu bun simt am respectat  indicatiile panoului informativ!


 Noi am lasat masina langa pensiunea de mai jos.
 Pe drumul forestier e inca zapada fiind situat pe o panta nordica.
 Varful Highis 1058 m in stanga si o stana langa drum ,iar in dreapta vf.Bradet 1073 m.
 Vedere spre Brasov.



 Brasov
 Zoom la Brasov,in stanga Tampa iar peste ea in departare Magura Codlei.



 Saua dintre Highis si Bradet ,901 m.

 Coboram in Valea Garcinului.Varful tuguiat Talfa 1284 m.
 Muchia Carbunarilor cu vf.Sfant 1128 m dincolo de valea Garcinului.

 Valea Garcinului.
 La cativa metri de noi a traversat drumul o vulpe,deci urmele lasate in zapada nu pot fi contestate .
 Cantonul Silvic Garcini.Aici la intrare dinspre Garcini e amplasata o bariera.Ast' toamna am ajuns pana aici si voiam sa urcam mai sus pentru a vedea valea dar am fost opriti ,nu ni s-a dat voie sa trecem de bariera.Acum constat ca aici circula defapt masini care totusi trec de bariera .O masina cobora  plina cu lemne taiate de pe marginea drumului.Pe toata valea copacii de pe marginea drumului sunt ciuntiti de drujbe.La intoarcere o masina  ce ne-a depasit a trecut prin stanga barierei .Aici se petrec lucruri ciudate ....
 Piatra Mare vazuta din Valea Garcinului.
 Vedere inapoi spre Cantonul Silvic Garcini cel cu bariera ce inchide valea doar pentru o parte din cei ce vor sa treaca pe aici !!!!!!!!!!!!

 Aici sus pe delusor e o ferma de struti.

 Singurul brad  ramas viu  pe marginea drumului cu marcajele care nu se stie de unde vin,ceilalti fiind taiati.
 Ajungem la bifurcatia vaii,in stanga valea Garcinului de unde tot in stanga se poate urca in Retevoi si Neamtului trecand pe langa   cabana militara Rentea, iar in dreapta avem valea Garcinului Mic care ajunge sub Piatra Mare si de unde se poate urca pe traseu marcat la Sura de Piatra,iar inaintand  se ajunge in Azuga prin Valea Azugii.
 Valea Garcinului Mic.
 Piatra Mare.
 Valea Garcinului,la bifurcatie.
 Piatra Mare cu stancariile sale.In dreapta vf.Gatul Chivei 1639 si vf.Piatra Mica 1615,in spatele lor se gaseste Pestera de Gheata.
 Piatra Mare cu vf.Sura de Piatra 1703 m si Piatra Scrisa 1831m.


 Gatul Chivei si vf.Piatra Mica.

 Mai mergem prin padure inca vreun km.
 Ajungem intr-un sir de poienite de unde se vad mai bine stancariile Pietrei Mari.Aici langa un alun facem popas.
 Piatra Scrisa in dreapta ,unde ajunge traseul ce urca de aici din vale.Un traseul destul de abrupt,deci solicitant.


 La intoarcere pe drumul marginit de copaci mutilati de drujbe,cu toata bariera care interzice circulatia publica pe aceasta vale !!!!!!!!!!!!
 Un vechi marcaj care a ramas pe un copac prapadit care a scapat netaiat !

 Am ajuns iar in Saua dintre Highis si Bradet.

 Coborand spre Turches ,cu Brasovul in departare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...