miercuri, 12 august 2015

Piatra Craiului(Valea Crapaturii-vf.Piatra Mica)2 aug.2015.

Revin pe Valea Crapaturii dupa 15 ani ,in 2000 am coborat pe aici cu un grup de amici printre care era si un tanar incaltat cu slapi...Plecam din Brasov destul de tarziu ,pe la 10,30,soarele ardea nemilos.Ajungem cu masina cu Marius si Viorica pana aici aproape de intrarea in vale ,pe drumul spre Coltii Chiliilor.Lasam masina pe marginea drumului si ne grabim sa intram in padure ,in vale la umbra.Poteca pe firul vaii e plina de noroi si apa ,cu multe urme de oi ce trecusera pe aici ....

Valea Crapaturii .
Aici se termina in sfarsit padurea si intram in valea marginita de stanci.

In vale ne depasesc trei tineri.



Viorica si Marius .



Aici deja trecusem de Acul Crapaturii.De mentionat ca am gasit apa la baza lui,e un izvoras numit Sipotul Crapaturii ,unde ne-am umplut sticlele cu apa rece .

Dupa vreo 2 ore ajung si eu in Saua Crapaturii,Viorica si Marius au ajuns primii la Belvedere.

La Belvedere,Mita ,pisicuta ce ne insoteste in turele noastre pe munte.
Piatra Mica in imagine;pe acolo trebuie sa urcam si noi spre varf.
Facem un popas langa un grup de tineri germani,mancam ,ne odihnim si apoi plecam spre vf.Piatra Mica,urcare in premiera pentru noi toti.
Ajungem in cateva minute in aceasta frumoasa poienita de sub Piatra Mica;mai fusesem aici in 2012 cand am facut traseul de creasta .
Vedere spre stanca numita Locomotiva.

Incepem urcusul ...

Vedere spre cabana Curmatura.


Primele garofite ale Pietrei Craiului intalnite in poteca.
Vedere spre vf.Turnu.
Prima portiune din traseu asigurata cu cabluri.







Apoi a doua portiune amenajata ,asigurata cu cabluri...ce ne scoate deasupra pe o coama ingusta.



Privelisti uimitoare de jur imprejur.

Poiana Zanoaga.




Aici traversam pe curba de nivel un jnepenis apoi iesim pe vf.Piatra Mica.


In dreapta vf.Piatra Mica.
Valea Barsei.
Vf.Piatra Mica.


Am ajuns pe vf.Piatra Mica.Dezamagire totala;unde sunt crucile?
Crucile nu sunt pe varf ci mai departe pe marginea prapastiei asa ca sa fie vizibile,probabil din Zarnesti.Deci inca avem de mers pana la ele.Eu resimt durere la picior si parca nu-mi vine sa mai fac efort in plus,dar in cele din urma m-am decis totusi sa fac cumva sa ajung la ele.


Oare de ce sunt trei cruci ,parca una nu era de ajuns???

Cateva poze spre Zarnesti,daca tot am ajuns aici.


Lasam crucile si ne intoarcem pe acelasi traseu,avem mult pana jos ....



















La iesire din vale i-am zis un ADIO din toata inima ,nu mai trec pe aici ,ma asteapta alte vai !!!


Un comentariu:

  1. Frumoase imagini ... un album superb ... Admirabil Leno, toata stima ...

    RăspundețiȘtergere