sâmbătă, 6 aprilie 2019

PIATRA CRAIULUI(Grind1-Coltii Gainii-vf.La Om-Grind2),31.03.2019

A doua oara in creasta Pietrei Craiului iarna dupa tura de anul trecut tot in perioada aceasta.Acum zapada a fost mai prietenoasa cu noi,in sensul ca stratul vechi era intarit.Echipei permanente i s-au alaturat doi membri noi ;Mugur  si Otti.Am prins o zi calduroasa ,putin vant ,am vazut multe capre negre,am intalnit montaniarzi care ulterior ne-au devenit prieteni pe Fb.Ajunsi in creasta ,am uitat de urcusul greu ,acum zburdam pe potecuta spre refugiul Grind 2 ,unde am facut un bine meritat popas.Privelistea acolo in creasta e uluitor de frumoasa ,se vad toti muntii din jur:Bucegii,Leaota,Papusa,Iezer,Fagaras,etc.Sa tot stai acolo sa te minunezi de ceea ce vezi! De fiecare data mi-e greu sa ma despart de aceste locuri fantastice,unde pentru a ajunge depui atata efort,asa ca tot trag de timp pe cat posibil sa raman mai mult,eu cobor de fiecare data ultima.Coborarea a fost rapida,chiar si  cu coltari alunecam deoarece zapada era moale si veneam la vale ca pe schiuri,cativa dintre noi am mai si cazut alunecand la vale mai repede.Am ajuns la refugiu cand soarele mai trimitea cateva raze pe stancile din creasta.De aici ,am lasat pasul mai domol ,trecand pe La Table apoi urcand in Saua Joaca ,iar la vale spre Pestera unde aveam masinile parcate la Hotel Nobilis.De la Casa Folea urcam inca doua pante pe drumul spre masini ,pante care mi-au  devenit tare antipatice,fiind obosita dupa atata drum.Am facut cca. 10 ore acest traseu destul de dificil ,urcus sustinut din vale pana in creasta ,diferenta mare de nivel,nici coborarea nefiind usoara.Cu toate astea ,a fost fantastica pentru cei care au ajuns prima data aici ,chiar si pentru noi care am urcat a doua oara! A treia oara sunt sigura ca nu voi mai urca acest traseu iarna,vara poate da,anii se aduna si e tot mai greu pentru noi cei trecuti de 60 de ani!












































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...