sâmbătă, 13 aprilie 2019

CIUCAS (Poiana Teslei),7.04.2019

O duminica cu cerul acoperit doar ca nu ne-a plouat ,ne-a sacait mai mult, vremea.Am plecat spre Babarunca sa urcam la Tesla.Eu urcam prima data la Tesla,nici ceilalti nu cunosteau bine traseul pe care urma sa urcam.Am parcat la Babarunca cautand traseul BR,pe care nu am reusit sa-l gasim.L-am gasit la coborare ,ca doar am coborit pe el.Ne-am urcat in masini si am revenit spre Sacele pana la Podul Teslei.Aici avem indicator in sosea spre Poiana Teslei,traseu marcat CR.Intram pe Valea Teslei ,dar nu mai gasim niciun marcaj.Intuim noi ca trebuie sa urcam panta din dreapta si -i dam la deal imprastiati ca sa gasim marcajul..Urcam si mai sus gasim marcajul CR foarte vechi ,aproape invizibil,poteca dispare ,noroc cu niste fasii de plastic albastre legate de ramurile copacilor care ne indica traseul.Asa urcam pana aproape de intalnirea cu marcajul BR pe care vroiam sa urcam.Aici poteca e mai mult decat vizibila ,e batuta,semn ca majoritatea urca pe aici nu pe unde am urcat noi.Padurea e plina de ghiocei ,alergam in toate partile ,unde erau mai multi, sa-i pozam.Urcam apoi pe muchie si in partea superioara gasim zapada.Iesim in poiana si ajungem la stana.In stana bate vantul ,are acoperisul spart lateral.In Poiana Tesla s-a cam dus zapada iar acum au inflorit mii de ghiocei si maseaua ciutei.E plina poiana de aceste frumoase flori de primavara!Coboram pana la Piatra Dudului unde facem popas ,mancam si ne urcam in varful ei.Nu se putea altfel! Urcam inapoi la baza Teslei,printre cateva picaturi de ploaie si mai facem cateva poze cu ghiocei care ne-au zapacit cu frumusetea lor,facem poze din toate unghiurile ,trantiti pe burta,in genunchi,in toate pozitiile posibile incat sa prindem si stancariile Ciucasului in poze nu doar ghiocei.Apoi coboram pe unde am urcat iar la intalnirea cu BR ,urmam acest traseu,mai mult din curiozitate sa vedem unde ajunge in vale,deoarece nu l-am gasit la urcare.Traseul e foarte frumos si putin solicitant si mai scurt decat celalalt pe care am urcat.In partea de jos gasim leurda,asa ca nu venim acasa cu traista goala.Si ajungem la drum,drumul pe Valea Babarunca, marcat cu TR care urmeaza valea si Cheile Babaruncai.Primul marcaj apare doar aici pe un copac,greu de gasit ,iar din soseaua principala DN1A, imposibil.De aici ,ne asternem la drum pe asfalt pana la masini la Podu Teslei,care nu se mai termina,sunt cativa km.Asta a fost tura din Babarunca la Tesla, parcurgand doua trasee.




















































Un comentariu:

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...