marți, 23 octombrie 2018

BUCEGI(Saritoarea lui Magheru),17.10.2018

Din Valea Seaca a Caraimanului cu Dan si Viorica am venit prin padure pe o poteca pana in drumul care urca la refugiul Salvamont de langa cascadele din Valcelul Inspumat.Am urcat digul de la cascade si ajutati de un cablu destul de prost pozitionat am urcat pe un horn pana sub marea Saritoare a lui Magheru,un perete vertical foarte inalt care blocheaza Valea Spumoasa.Mai ajunsesem aici in vara cu George Pauna ,el stia intrarea ,apoi am urcat atunci pana in Poiana Tarlelor ,unde prin padure ne-am intalnit cu un urs.



 Creasta cu Zambri.

 Cascadele izvorand din cateva izbucuri aflate in Valcelul Inspumat iar in stanga Muchia Stancoasa care desparte Valcelul Inspumat de Valea Spumoasa.
 Printre cele doua varfuri (stanci) se ajunge la Saritoarea lui Magheru.

 Valcelul Inspumat ,pe care vom urca azi la intoarcerea de la Saritoarea lui Magheru.

 Avem de trecut cateva saritori .


 Apoi urcam acest hornulet.

 Inca ceva obstacole si ajungem la baza saritorii.

 Peretele acesta iti da ceva fiori.E foarte periculos ,venind de sus din Valea Spumoasa,multi au ajuns deasupra ei si au cazut in capcana ,probabil au coborat un pic ,inapoi nu au mai reusit sa se retraga si au alunecat la vale.Marturie stau cateva cruci si placute prinse pe peretii saritorii.

 Aici se vede un horn foarte inclinat incat vin la vale pietricele si cand bate vantul.Eram acolo cand au venit cu zgomot la vale ,ne-am cam speriat ,crezand ca e ceva ,vreun animal mai sus!

 Hornul din care se scurge pamant amestecat cu pietre.





 Privind din partea opusa ,Saritoarea.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...