miercuri, 26 octombrie 2016

PIATRA MARE (Valea Sipoaia-Canionul Sapte Scari-traseul TA-Prapastia Ursilor-Drumul Familiar),18 oct.2016

La apelul lui Gica n-am stat pe ganduri si am raspuns pozitiv la ideea de a face o mica plimbare prin masiv.Am plecat de la Dambu Morii pe Valea Sipoaia pana la Canionul Sapte Scari ,de aici intrand in traseul marcat ce traverseaza valea si urca pe Prapastia Ursilor.Am coborat pe Drumul Familiar (pe poteca de pe culme) la Dambu Morii.O drumetie placuta ,cu multe stanci in traseu pe care ne-am catarat,iar dupa traversarea vaii spre Prapastia Ursilor ,o intamplare cel putin ciudata ,imprevizibila, avea sa-mi strice buna dispozitie.Ajunsi langa o stanca,lasam rucsacii ,Gica se catara ,eu dupa el!Fac cateva salturi pe stanca si deodata  sunt atacata de viespi.Pana sa realizez ce se intampla ma aleg cu o intepatura .Sar de pe stanca ,Gica coboara si el  si dai si lupta cu viespile...(mi-au intrat si in par pe sub sapca).In final ne-am indepartat rapid de stanca ,m-am ales cu  cateva intepaturi.Nu m-am panicat ,stiam ca nu sunt alergica la venin de insecte ,n-a fost placut deloc incidentul .Apoi am urcat pe Prapastia Ursilor,unde Gica a facut un foc pentru a praji ceva,am mancat ,dupa care am coborat paralel cu Drumul Familiar pe o culme pana la Dambu Morii.


Valea Sipoaia.
Cascada de pe Valea Sipoaia.

Am urcat pana la canion pe firul vaii traversand mereu paraul de pe un mal pe altul..


Canionul Sapte Scari.














Aici vom urma traseul marcat TA spre Prapastia Ursilor,urcand panta din stanga.Inainte pe firul vaii e traseul marcat care duce in varful Pietrei Mari.
Urmeaza o panta dupa care apar un grup de stanci pe care ne vom catara.


Vedere de pe stanca .







Calocera viscosa.

Flammulina velutipes.
Fomes fomentarius.

Coboram din traseu pe o stanca de unde avem posibilitatea de a vedea printre ramurile copacilor Prapastia Ursilor pe versantul celalalt al vaii.

Auricularia auricula.
Revenim in traseu surprinzand niste imagini pastelate de toamna.

Alta stanca langa poteca .
Pleurotus sp.

Coboram in vale ,traversam paraiasul si apoi urcam spre Prapastia Ursilor.Aici la o stanca se produce incidentul cu viespile.

Iedera alba cu boboc.
Gica pe Prapastia Ursilor.






Dupa atacul viespilor la stanca de mai jos si aici bazaiau ca turbate prin crengile bradului.



Piptoporus betulinus.

Chalciporus piperatus.
Dambu Morii,vedere din Poteca Tiganilor.

Postavaru cu trena..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...