vineri, 2 iunie 2023

Hidrocentrala Portile de Fier I,10.05.2023

 Mai recent trecusem pe aici in 2020 dar nu m-am oprit.Acum am decis sa vizitez Muzeul Portile de Fier,ceea ce s-a intamplat.Data trecuta nici parcarea nu am vazut-o fiin pe sensul opus al soselei.Am parcat ,am facut cateva poze.Impresionanta aceasta constructie,realizata in perioada comunista atat de blamata azi,din pacate.In 30 de ani de ,,capitalism,, s-a distrus tot ce se realizasera in comunism!

Am nimerit sa intram in muzeu cu un grup de elevi foarte galagiosi,nu prea aveau interes de ceea ce vedeau aici.Dupa sala principala cu exponate ce reprezinta zona si istoricul ei,am coborat cu liftul in Sala Turbinelor.Impresionant loc,gigantesc!Ramai mut de uimire ce s-a putut construi aici in aceea perioada.De fapt atunci in acei ani grei pentru popor s-a realizat tot ce avem noi azi,cu ceea ce ne mandrim!O generatie de sacrificiu,iar azi o generatie de consum!

 Din cele 5 turbine ,4 functionau ,una fiind in revizie sau reparatie.Aici ramai impresionat,fara cuvinte.Voi pleca mai departe ,ma voi opri la Orsova.
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...