joi, 10 noiembrie 2022

Chiliile rupestre de la Nucu,Jud.Buzau,12.09.2022

 Am ajuns si la Nucu venind de la Gavanele.Drum rau pe aici iar in sat si mai rau.Am trecut pe langa biserica satului ,am ajuns intr-o poienita unde am lasat masina,apoi am revenit la biserica unde am gasit primul indicator spre Poiana Cozanei de unde incep traseele spre Chiliile rupestre.De la biserica nu am mai gasit niciun indicator mergan pe directia indicata adica spre intrarea in sat.Se facea o ulita la vale pe o panta cu drum foarte rau cu pietris denivelat dar nu se putea intra cu masina ,asa ca am intrebat un localnic care ne-a confirmat ca pe aici ajungem in Poiana Cozanei.Am coborat pe aici si am ajuns la parcarea de unde pleaca traseul marcat,dar aici nu se poate intra cu masina.Am luat drumul spre Poiana Cozanei,drum batut de capre care lasa un parfum specific in caldura razelor soarelor.Dupa vreo 20 minute ajungem in poiana si gasim indicatoare.Aceste obiective turistice sunt imprastiate prin padurile din zona pe o raza mare asa ca intr-un singur traseu(circuit)nu le poti cuprinde pe toate,de aceea sunt prinse in mai multe circuite.Aceste circuite m-au ametit de-a binelea.In prima faza am vrut sa fac circuitul cu cele trei obiective (Piatra Ingaurita,etc) asa ca am cautat marcajul in poiana pe partea stanga dar nu l-am gasit.Am abandonat ideea asa ca am ajuns la indicatorul din dreapta poienii de langa Chilia lui Agaton.









POIANA COZANEI





Aici vom intra in traseu.Vom ajunge la Chilia lui Dionisie pe un traseu foarte incalcit.
CHILIA LUI DIONISIE
Urcam pe langa stanci si vom gasi poteca ce urca in dreapta pe culme iar aici avem si in stanga si in coborare poteca si marcaj,insa spre chilie nimic,chilia fiind in dreapta! Marcajul punct albastru urca pe muchie spre Bisericuta lui Iosif pe care vom urca si noi,cel ce coboara in Poiana Cozanei duce la Grota Fundul Pesterii pe care voi cobori doar eu dar nu voi ajunge acolo deoarece ceilalti erau deja in urcare pe muchie ,noi vom face dreapta pe langa stanci si ajungem dupa cativa metri la intrarea in chilie.














Vom urca la BISERICUTA LUI IOSIF.






BISERICUTA LUI IOSIF







AGATONUL NOU
















LACUL MISTRETILOR




Chilia Fundatura






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...