marți, 26 iulie 2016

Stejarul de la Mercheasa,21 iulie 2016

Din Cheile Varghisului am plecat spre Brasov trecand prin Mercheasa pentru a vedea cel mai urias gorun din tara ,batran se zice de circa 900 de ani.Ajunsi in Mercheasa am intrebat un localnic care ne-a aratat drumul ce duce pe dealul cu stejari seculari.Am urcat pana la capatul drumului pietruit ,ne-am invartit noi pe-acolo dar n-am vazut niciun stejar imprejmuit cu gard ,gard ce il face vazut de la distanta ,individualizandu-l .Am ajuns in vale la intersectie cu alt drum si am intrat pe el.Ne-am intalnit cu un carutas care ne-a indicat locul de unde coboraseram.Am urcat din nou mult mai sus cu masina aproape pe culmea dealului ,aici am gasit marcaj pe stejari (aproape pe toti,ca te zapaceau,de nu mai stiai in care parte sa mergi).Am tot mers pe culme dupa marcaj pana am ajuns la un alt drum.Am realizat ca ceva nu e in ordine si ne distantam prea mult de locul indicat.Deci noi trecuseram cu mult de stejarul cautat care ramasese in dreapta noastra undeva in vale la distanta apreciabila.Se facea seara,eu eram cap de pluton si alergam dupa marcaj.Ajunsa la drum ,am zis,STOP.Deja asfintea soarele.Am fotografiat asfintitul si ne-am intors in sir indian la masina,dezamagiti.Sus pe culme sunt cateva stani,am intrebat un cioban care ne-a spus ca am trecut de stejarul cautat.Nedumerirea mea si acum este cu privire la marcajul foarte derutant ,facut aiurea.Sagetile indicau inainte pe culme din aceasta cauza noi am inaintat,nu inspre obiectivul unde duce marcajul.Tin sa mentionez ca marcajul vine tocmai din marginea Racosului pana aici.L-am vazut cand am fost la Racos ,la Coloanele de bazalt.Dar nu inteleg sensul sagetilor marcajului,care sunt puse invers nu spre stejar !!!!!!!!!!!Deci negasindu-l si inserandu-se ne-am urcat in masina si am coborat din deal .Ajunsa acasa am gasit o harta foarte bine intocmita ,asa ca l-am reperat si data viitoare ma voi duce direct la el.Mai jos am marcat traseul facut de noi urmand marcajul pe stejari  si locul unde se afla stejarul cu pricina.

Am vazut multe pasari rapitoare aici.


Si aici si mai la vale marcajul apare pe toti stejarii.



 Toate indicatoarele cu sagetile inspre Racos, nu spre stejarul cautat,care e defapt mult mai jos de locul in care am lasat masina ,de unde venim. 












 Mita cautand un stejar ,nedumerita fiind ca nu l-am gasit.:))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...