sâmbătă, 7 februarie 2015

De pe Dealul Melcilor pe aleea de sub Tampa,31 ian.2015.

La inceput tin sa precizez ca desi e accesibil din oras nu prea calc pe acolo pe  Dealul Melcilor,doarece misuna tot felul de persoane cam dubioase ,e mult gunoi ,caini fara stapan,drumuri pline de noroi daca urci dinspre Politie.Apoi sunt bazinele de alimentare cu apa potabila a orasului ,in numar de trei ce ocupa un imens spatiu din deal.Mai jos se vede pe dreapta al doilea bazin .Am urcat dinspre oras pe un drum asfaltat,apoi dupa asfaltul care se termina la primul bazin am continuat prin noroi.Mi-a fost ghid de data asta pana aici Aurelia ,care cunoaste locul ,venind mereu mai ales primavara aici.Eu am coborat de vreo doua ori de sus pe langa prapastia fostei cariere.
Coboram Dealul Melcilor pe langa o haita de caini,traversam strada Dobrogeanu Gherea si intram in traseul TA pe aleea de sub Tampa ,la dreapta avand traseul TG ce urca pe Tampa pe Treptele lui Gabony.Aici dam de un panou informativ despre Rezervatia naturala a muntelui Tampa,care ne aminteste fauna si flora de aici.Pentru necunoscatori e ok dar pentru cei ce cunosc cat de cat flora spontana din Romania ,acest panou e eronat ! Nu stiu de ce ,poate din ignoranta celor ce l-au facut sau poate ca-i cred pe ceilalti adica pe turisti ignoranti.Papucul Doamnei (Cypripedium calceolus) ,la care se face referire ca se gaseste aici,se stie ca e o floare rara ,ocrotita de lege si se gaseste destul de rar (eu am gasit-o dar nu voi divulga locul)dar in niciun caz pe Tampa !La fel si Rasul (Linx linx),nu cred sa mai traiasca el pe Tampa printre turisti,fiind un animal de asemea ocrotit de lege ,retras si traind izolat in adancul marilor paduri.
Azinoapte a batut un vant puternic la Brasov ca de altfel in toata tara,m-am trezit noaptea cum zburau obiecte prin balcon,asa ca aici intalnim primele urmari ale acestui devastator vant,copaci doborati la pamant.










Traseul Treptele lui Gabony











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...