sâmbătă, 8 martie 2014

Postavaru(Noua-Valea Larga Mare-Larga Mica-Noua) 26 august 2013.

O traversare a Culmii Crucuru Mic din poza de mai jos,cu plecare din Noua de langa Zoo pe traseul BR,cu coborare pe Valea Larga Mare inspre Dambu Morii si intoarcere in Noua pe noul drum forestier ,urcand pe Valea Larga Mica.Deci, intram pe Strada Garoafelor din capatul careia urmam drumul forestier spre stanga ,trecem un podet dupa care intram in traseul BR pe culmea ce ne va scoate intr-o poienita cu doua bancute,loc de intersectie cu traseul BA ce pleaca din Darste si ajunge in Postavaru.









Ajunse in poienita din culme traseul se intersecteaza cu BA ce duce in Postavaru.Noi vom cobori inspre Valea Larga Mare urmand traseul BR.
Zona Vaii Larga Mare e brazdata de drumuri forestiere,dar noi urmam marcajul BR,marcaj care la un moment dat dispare odata cu copacii taiati  si ne vom afunda intr-o adevarata jungla,intr-o vale plina cu apa si resturi lemnoase in urma defrisarilor de unde cu greu mai iesim in drumul forestier.In poza de mai jos e ultimul marcaj din traseu.
Aici vroiam sa intram in drumul ce se vede in imaginea de mai jos dar n-am reusit din cauza mlastinei din vale,ne-am intors si am traversat alta mlastina inspre dreapta unde am iesit in alt drum forestier plin cu noroi.



Ajungem la fosta Tabara de copii ,complet abandonata aflata in prezent intr-o stare avansata de degradare.
Facem un popas si la un moment dat apare un card de oi,capre si magari ,care manat din urma de un cioban se adaposteste in cladirea principala .Fosta Tabara de copii a devenit adapost pentru animale.Incredibil !
De aici intram pe noul drum forestier aflat in constructie pe Valea Larga Mica.La intrare dam de un izvor frumos amenajat cu bancute.Ne oprim ,bem apa ,iar pe partea cealalta a drumului ,langa un fag urias cu o placuta ce indica adresa ( Bulevardul Ursului nr.1)erau doua persoane despre care vom afla ca erau defapt ,,arhitectii'' izvorului si care ne arata o minunatie de ciuperca gasita in padurea din zona.Nu stiu cum se numeste ,nu am mai vazut asa ciuperca niciodata nici macar pe net .
Urcam pe drumul forestier spre culme.



Ajunsi in culme vom urma traseul BA spre stanga si la un moment dat vom cobori deasupra lacului din Noua.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe Lempes,18.03.2024

 Azi am urcat pe Lempes sa caut urzici.A venit si Viorica mai in urma mea,ne-am intalnit la releu.Am cules urzici apoi am coborat in viteza ...