vineri, 3 iulie 2015

Postavaru (Noua- Crucuru Mic)3 iulie 2015.

Dupa un iunie rece si ploios ,ca n-am imbracat inca hainele de vara ,nici iulie nu pare a fi mai uscat si cald,cu toate ca in Europa de vest si centrala  a venit un val de caldura insuportabila cu 44 °C la Madrid.Se pare ca va veni si la noi acest val de caldura si ne vom praji dupa atata ploaie si frig,in sfarsit.Am plecat cu Stefan dupa amiaza de vineri spre Noua ,de la lac am urcat pe o poteca in culmea cu traseul BA ce duce spre Postavaru prin Crucuri.Stiam o poiana unde padurea fusese defrisata cu cativa ani in urma si ne asteptam sa gasim fragute si zmeura;mai trecusem pe acolo cu o saptamana in urma cand am urcat tot de la lac pe o panta incredibil de abrupta ,iesind in culme.
 Culmea asta am parcurs-o de zeci de ori in toate directiile.
 Ciuperci putine,cateva Russule si altele necomestibile.
 Aici am gasit fragute ,zmeura dar si urmele ursilor ,doar si ei trebuie sa se hraneasca cu zmeura...
 Tufe mari de matraguna Atropa belladonna,o planta otravitoare,mortala.
 Inaintam pe o culme secundara pe un drum ce coboara in Valea Larga Mare.

Incepe ploaia ;a cata pe ziua de azi?  Ne adapostim sub un fag si asteptam sa se opreasca....

S-a oprit in sfarsit si inaintam pe culme...

Ne intorcem pe culmea principala ,iese soarele,mai gasim fragute si urme de urs ce deranjase tufele de zmeuris...

Coboram pe traseu spre Darste intr-o sa ,unde iesisem din Noua,apoi urcam panta spre un varf...de unde coboara in mare viteza un motociclist.

Mancatorul de zmeura e pe aproape!
 Aici marcajele pe vechiul traseu au fost sterse si au aparut altele spre stanga,modificand traseul! Deci vechiul traseu era foarte frumos pe partea dreapta pe sub culme iar acum coboara vertiginos ,nici poteca nu exista inca,spre stanga.
 Curba asta lunga se poate evita coborand prin padure ,astfel ca se scurteaza mult traseul.
 Ajungem la lac ,si iar incepe ploaia.
 Aici mare sarbatoare ce va tine si sambata si duminica .Deja pe scena are loc un concert folcloric printre reprize de ploaie.